Alla inlägg den 11 februari 2012

Av theotherside - 11 februari 2012 23:00

Sådär ja, nu har en fulländad trailer till Iron Sky anlänt och jag har redan skrivit hur mycket jag hoppas på den här filmen, så det återstår inte speciellt mycket att tillägga förrän man har fått se den. Förhoppningsvis lever den här upp till de förväntningar som jag har på den.



http://www.youtube.com/watch?v=He_PWsJqsVY







   

Av theotherside - 11 februari 2012 17:56

Om du inbillade dig att man var färdig med The ring vid det här laget och allt med vitmålade, stirrande barn så får du tänka om, för snart kommer ytterligare en uppföljare och den här gången ska Sadako skrämmas i 3D. Kanske kan funka, men jag hade hellre sett något nytt istället för att återupprepa ett tidigare framgångsrecept. Är det bara som jag inbillar mig eller har Japan kommit av sig lite i sin skräckfilms-uppståndelse? Återupprepar man inte bara samma saker... Nja, kanske inte, en del asiatiska filmer som man har sett den senaste tiden har varit annorlunda och riktigt bra. Men The ring är jag dessvärre trött på vid det här laget så jag vet inte om jag kommer att se den här filmen... Det får framtiden utvisa, helt enkelt. 



http://www.youtube.com/watch?v=49PKeZ88dWc







   

Av theotherside - 11 februari 2012 02:45

Provokativ för det provokativas skull, skulle nog kunna vara en lämplig och bra sammanfattning av The Bunny Game. Man varnar för chockerande scener på filmens omslag, men några sådana fanns icke att finna tyvärr. Ja, fast å andra sidan- tycker man att det är vidrigt med bondage och en snubbe som gillar breath control-lekar, ja då är nog varningen befogad eller om man aldrig i sitt liv har sett en film som handlar om en kidnappning eller varför inte, har man inte sett Hostel, ja då ska man hörsamma varningen och låta bli den här. Men... vi andra som är härdade har utomordentligt tråååkigt. Ja, jag säger tråkigt för det var just vad jag hade medan den här filmen rullade. Gäsp, gäsp, gääääsp. Intresset störtdök redan efter ett par sekunder och återhämtade sig bara tillfälligt ibland, men till och med ganska intressanta scener lyckas man förstöra och det mesta känns som att det är gjort av en yngling som kämpar sig igenom en filmutbildning men som har sååå mycket att säga om världen och ondska så denne gör den här hemska, hemska filmen i svartvitt för att verkligen understryka hur JÄVLA SERIÖST MAN SKA TA FILMEN. Mmm ja, jo, nja... Det är inte ofta man lyckas göra mig uttråkad trots att stora delar av filmen består av BDSM-liknande saker. Så en eloge ska regissören ha för den bedriften. 





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN!








The Bunny Game öppnade trots allt starkt- med en avsugningsscen som man i bästa fall ser i vilken billig porrfilm som helst och av det drar jag slutsatsen att den bara måste vara autentisk. Det finns ingen rimlig chans i världen att man har kunnat fejka denna scen...eller? Nej, det går fan i mig bara inte. Så filmen inledde starkt, men sen blev det någon slags LSD-hybrid och i snabba tagningar får vi se den prostituerade Bunny ( spelad av Rodleen Getsic) som i någon slags knarkdimma tar sig fram på gatorna och säljer sin kropp för att ha råd med mat och  mer knark. Så mycket knark som hon tar inledningsvis så undrar man hur fan hon håller sig flytande, för hon snortar kopiösa mängder hela tiden och man undrar dessutom hur fan hon lyckas vara så snygg trots att hon synbart bara har gatan som arbetsplats. 


Men när hon gör misstaget och hoppar in i en lasbil anförd av en äldre herre så ändrar filmen karaktär direkt och blir ett kidnappningsdrama med BDSM-inslag. Lastbilschaffisen verkar ha en förkärlek för BDSM-leken breath controll men också för andra saker. Men scenerna blir aldrig speciellt chockerande eller ögonbrynshöjande, och filmens psykopat gestaltas så förfärligt dåligt att man mest skrattar åt honom ( eller ja, jag skrattade mest åt honom i alla fall). Dessutom- ibland känns det som att regissören inte vet vad han vill, och därför filmar flera scener där det inte händer någonting alls och ibland löser man det "snyggt" med att rutan helt enkelt blir svart i några sekunder. Hela filmspråket är fladdrigt och dåligt och påminner om något från en konstfilm, eller möjligen musikvideo. Otroligt tråkigt är det i alla fall.


           



En stor anledning till varför The Bunny Game failar beror på att jag helt enkelt inte bryr mig speciellt mycket om fnasket... Nej, tyvärr är det så och jag sitter mest och undrar varför man ska bry sig överhuvudtaget. Man får ingen bild av vem hon är, eller varför man ska "heja" på henne. Sorry! Och man får heller inte veta vad som händer med henne i slutet, vilket gör det ännu mindre motiverande att överhuvudtaget bry sig. Nej, det här var helt enkelt en riktigt tråkig film...






    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards