Alla inlägg den 10 februari 2012

Av theotherside - 10 februari 2012 22:30

Hmm ser ut att vara en aning för mindblowing och nästan lite gammal hederlig flower power för att Beyond The Black Rainbow ska kunna falla mig i smaken, men vad fan ibland kan det vara ganska nice att se något som är rejält annorlunda och som kräver viss ansträngning för de grå små cellerna man har i skallen. Något annat än blod, splatter, skräck och skrik, som jag brukar vanligtvis titta på, är ju den här filmen definitivt. Men ändå lite tveksam, men rätt som det är så sitter man och tittar på den här filmen och då hoppas jag att den är bra, i alla fall...



http://www.youtube.com/watch?v=nWF0bBKhe6o








 

Av theotherside - 10 februari 2012 21:52

Den här filmen ser ganska lovande ut, jag tyckte om trailern åtminstone och den ser ut att ha inspirerats lite av både Buried och Saw och det är inte helt fel att Tom Berenger återfinns i en roll också. Den här kan nog vara riktigt sevärd, förhoppningsvis...



http://www.youtube.com/watch?v=z05WL9OzNWw









 

Av theotherside - 10 februari 2012 20:46

I och med att den här filmen, Star Wars episode 1 The phantom menace, går upp igen på biograferna runtom i landet i huvudvärksframkallande 3D så passar det ju finemang att påminna sig om det hat och krossade förväntningar som den här filmen innebar. Fredrik Strage sammanfattar alltsammans utmärkt här: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/fredrik-strage-fansen-alskar-att-hata-det-morka-hotet


Den här videon, eller två sammanfattningar av allt som gör Star Wars episode 1 The phantom menace dålig, har jag inte sett eller ens känt till tidigare, men visst har han en riktigt bra poäng med allt han säger och det ä'r svårt att bortse från den massiva kritik som han riktar mot filmen. Han har ju i stora stycken helt rätt med det han säger.

http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/star-wars-episode-1-the-phantom-menace/



Men... Jag gillar Star Wars-filmerna, men jag är inget megajättestort fan direkt. Så jag hatar inte Star Wars episode 1 The phantom menace, men jag kan inte heller direkt påstå att jag tycker att den är speciellt bra. Effekterna tar för stort utrymme, ingenting känns gediget eller äkta, man bryr sig inte speciellt mycket om handlingen ( finns det någon handling ens egentligen?) och på det hela taget är det en misslyckad film helt och hållet. 

Jag tror inte jag behöver tillägga att jag inte kommer att gå och se filmen i 3D på bio? Inte de andra två, nyare filmerna heller. Mer osäker över hur jag kommer göra med 4-6, men tror inte heller att de kommer att locka mig till bion. 





   












Av theotherside - 10 februari 2012 13:17

I landet Sverige förekommer en hel del tokigheter och det brukar väl inte direkt komma som en överraskning för speciellt många, men man kan bli mörkrädd när det handlar om något så viktigt som vem/vilka som är lämpade att jobba som polis, de som ska bringa ordning och reda och upprätthålla lagar i vårt land. De nya antagningskraven gör att man ska förvänta sig mindre av poliserna. Framför allt en punkt är underlig:


De fysiska testerna som genomförs är lika för män och kvinnor.


Okej, så det finns ingen som helst skillnad mellan män och kvinnors fysik? Är det männen som ska "sänka" sig till en annan, sämre nivå kanske. Det finns redan redogörelser om att fler poliser behövs för att ta hand om enklare ärenden, som en bråkig person eller bråkig man som tidigare krävde ingripande av bara en polis, numera skickas för samma uppdrag kanske tre poliser istället- varför? Just för att en kvinnlig polis inte har samma styrka som sina manliga kollegor och därför, om den misstänkte är fysiskt starkare, med lätthet undkommer gripande. Då tillkallas hjälp och det tar på resurserna förstås. 


Kan också tycka att det här med att man tar bort språkprovet i svenska är idiotiskt också... Men allt för att fler ska kunna söka till polisyrket förstås...


http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Gemensam/jan-mars/Nya-antagningskrav-till-polisutbildningen/







 

Av theotherside - 10 februari 2012 12:17

Det här är i och för sig mest reklam för spegeln "All the Universe is Full of the Lives of Perfect Creatures", men jag tycker ändå att den var lite intressant faktiskt. Och det är bra med grundtanken att väcka frågor om ens egna självuppskattning. I videoklippet så ser det ganska häftigt ut med djurhuvudet som följer tjejens huvudrörelser, eller hur? Men det här är nog trots allt mest en rolig grej, för jag tror inte det blir en explosionsartad köphysteri efter den här spegeln;P





http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/1761_laeskig_spegel_visar_djuret_i_dig#xtor=AD-500-%5Bprisjakt.nu/pryl%5D-%5B%5D-%5BTextlank%5D-%5Baftonbladet%5D-%5B%5D-%5B%5D







 






Av theotherside - 10 februari 2012 02:00

Ja, filmtiteln avslöjar ju ganska precis vad den här filmen handlar om- romantik blandat med lite zombies. Jag hade trott att filmen skulle vara lite mer komisk och ironisera och parodiera filmgenren zombies, men tyvärr fanns det inte med något sådant direkt och det drog ned hela filmen. Den hade mått bra av att ha fått lite bättre styrfart och att stå mer i parodigyttjan istället för att växla mellan både romantik och zombiesplatter, och dessutom borde man ha förstått att man inte direkt bryr sig om kärleksparete Denise och Danny. Och det blir lite tjatigt med den gamla devisen att man håller ihop i vått och torrt, något Denise får bevisa här...







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.







Det tar sin lilla tid innan Zombie honeymoon drar igång. Från början är det alldeles för mycket Denise och Danny, och filmen försöker närmast slå tittaren i pannan över hur lyckliga de är, och att de vill förverkliga sina drömmar (vilket blir lite komiskt i alla fall, när Danny gradvis blir mer och mer zombie-aktig). Tyvärr börjar själva slafsandet en aning försent för min smak, jag hade liksom redan gett upp den här filmen innan det började hända lite saker. Tyvärr har man sparat in på gore-biten också, siktet verkar istället ha legat på att göra en hyfsat vänlig komedi/romantik snarare än något som tilltalar dem som verkligen älskar zombiegenren. Det är jäkla synd, men den här filmen är dessvärre ingen Shaun of the dead. Shaun lyckas betydligt bättre med att vara både en bra film och en parodi av en filmgenre. 



   

Bitsex, eller vad det heter, har nog aldrig haft den här betydelsen riktigt...




 

     



Sammantaget blir Zombie honeymoon varken det ena eller andra och jag tror inte heller att någon direkt kan säga att man älskar den här... Man kommer glömma bort den snabbt och sen kommer man förmodligen inte heller att se om den, om man inte tycker om att plåga sig själv med att se en dålig film en gång till. Bättre att se Shaun of the dead direkt istället, om man vill ha en bra film i parodi/hyllnings-genren.





 

Av theotherside - 10 februari 2012 00:52

Ja jösses, två artiklar på kort tid som påminner en smula om varandra- den förra handlade om ett sjöodjur som tros ha givit sig till känna genom sprickor i isen och här har vi tydligen någon som har lyckats filma en livs levande mammut i somras;P Jag tror, men det här är bara vad jag tror, att om det hade varit en riktig mammut som filmats hade det skapats rubriker betydligt tidigare. Men det här är mer åt Loch Ness, Yetin och UFO-hållet-suddigt filmat, man ser ingenting klart, det kan lika gärna vara en björn som något annat men svårt att fastställa på grund av dålig bild osv osv. Som det brukar vara, med andra ord... 



http://www.dn.se/nyheter/varlden/sibirien-sommaren-2011-ar-detta-en-livs-levande-mammut















 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards