Alla inlägg den 9 februari 2012

Av theotherside - 9 februari 2012 09:45

Ja, att Machete skulle återvända visste man ju sedan tidigare men det låter lite illavarslande om många av karaktärerna återkommer däremot. Jag vill gärna slippa Jessica Alba, som inte passade in något vidare i den här smutsiga världen helt enkelt för att hon är alltför snygg... Men med tanke på hur den första filmen slutade så bör väl hon göra en liten återkomst även i den andra filmen. Får hoppas på att karaktären gör ett hyfsat snabbt avslut på något sätt...Men jag vill väldigt gärna se lite mer gore i den andra filmen, något jag tycker den första saknade mer eller mindre efter en stark inledning.


Jag börjar också förstå frustationen bland dem som längtar efter Sin city 2. Hur går det med den filmen egentligen, Rodriguez? Det är många som längtar efter den och det har dröjt. Men jag förmodar att man inte har bråttom med den, och kanske har man lite ångest över uppföljaren i och med att det gick så bra för den första filmatiseringen... 


http://www.moviezine.se/artikel/9431-rodriguez-slipar-paring-machete-uppfoljare









 





Av theotherside - 9 februari 2012 07:03

Men herregud, det som är mest fascinerande i det här är ju ändå människans omåttliga fantasi, eller hur? Den mest troliga förklaringen är den att isen har spruckit av sig själv på det där sättet och sedan har "slumpen" gjort att det just den här gången liknar en orm. Och då börjar isländarna fantisera om att det här är ett bevis på att  Lagarfljótsormurinn finns? Det är väl ändå lite väl otroligt... Varför skulle det just nu plötsligt uppstå bevis för att en jätteorm som nämns i isländska sagor ska existera just nu? Varför har den varit så otroligt duktig på att sopa igen sina spår ända fram till just den här vintern? Det låter inte direkt så realistiskt att den just nu har låtit visa upp sig, och då som lite sicksakiga sprickor i isen här och var... Nej, som sagt, människans fantasi i kombination med att vi vill att det ska finnas sjöodjur gör att vi tolkar saker och ting lite för mycket.




http://svt.se/2.22584/1.2703705/mystiskt_sjoodjur_kan_ha_skadats









 



Av theotherside - 9 februari 2012 02:30

Det har tydligen blivit en trend att äta upp moderkakan numera... Jag vet inte vad det beror på, men jag får spykänslor bara av tanken. Å andra sidan så vet jag inte riktigt vad en moderkaka "består" av, men jag kan bara se skräckfyllda bilder framför mig när jag tänker på ordet moderkaka. Och sedan när man läser artikeln så finns inga vetenskapliga bevis för att det ska vara bra eller nyttigt att mumsa på moderkakan... Så jag förstår inte riktigt meningen med det hela. Men tydligen ska det motverka depression och andra sjukdomar;P Njae jag kan förstå till viss del om man gjorde såhär "förr i tiden" men i dagens upplysta ( påstås det i alla fall) samhälle så fyller det väl ändå ingen större funktion?



http://www.fokus.se/2012/01/forlossningssnacks/











 

Av theotherside - 9 februari 2012 00:09

Ja man vet ju inte huruvida det här stämmer, men skit samma- det verkar som att de forna konkurrenterna tillika de största actionstjärnorna trivs med att samarbeta numera och det har resulterat i att de ska inte bara mötas i The Expendables 2 utan även i The Tomb som ska regisseras av svenske Mikael Håfström. Det enda frågetecknet i den här konstellationen är Håfsträm himself på grund av att ingen av de filmer han har gjort i Hollywood har gjort mig lyrisk av lycka;P Men man vet ju i och för sig aldrig, den här kanske han lyckas över förväntan med förstås;)




http://www.moviezine.se/artikel/9449-haringfstrom-regisserar-schwarzenegger











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards