Alla inlägg den 30 januari 2012

Av theotherside - 30 januari 2012 22:11

Ehm... Använda ultraljud runt pungen för att minska spermieproduktionen och därmed "äntligen" ha ett bra p-piller för män? Ja, kanske det vore något. Eller så inte. I alla fall inte för mig. Det verkar tämligen krångligt, och metoden fungerar väl bäst för den som har haft ett förhållande ett tag innan man säger till sin partner att "du, jag ska bara in till sjukan och köra lite ultraljud så kan vi sexa loss efteråt". Låter krångligt och komplicerat... Eller så är det verkligen framtiden? Nja, jag är kanske bakåtsträvande men jag föredrar nog att helt enkelt rulla på kondomen. Enkellt och snabbt och inte speciellt krångligt.





http://svt.se/2.108068/1.2694311/framtidens_p-piller_for_man










 

Av theotherside - 30 januari 2012 18:15

Med ett häftigt namn som The hunter och med skådespelare som Willem Dafoe och Sam Neill trodde jag att det var som upplagt för en härlig thriller- men det visade sig att den här filmen inte var riktigt vad jag hade förväntat mig. Den är inte direkt dålig, men den är samtidigt väldigt långsam periodvis då det inte händer speciellt mycket men ytterst handlar det också om- varför man ska bry sig om hur det går, egentligen! 








LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.







Ja, jag har svårt att riktigt engagera mig i den här filmen och det beror en hel del på att regissören borde ha kunnat förklara bättre varför man som tittare ska "bry" som om Dafoe ska lyckas hitta den tasmanska tigern överhuvudtaget. Det kan också bero på att fokus först och främst inte heller handlar om jakten på den utdöda tigern, utan mer om familjen som han bor hos medan han utför uppdraget. Som vanligt tycker jag att de två ungarna är mest av allt irriterande, framför allt flickan som är sådär härligt ( eller inte) äppelkäck och som pratar i ett medan sonen är mer tystlåten. Det klargörs aldrig vad som är "fel" med pojken men jag tolkar det som att han vet något om antingen deras försvunne fader eller om den tasmanska tigern. Antingen eller, men här tycker jag man hade kunnat förklara lite bättre vad det är med ungen... 


Sam Neill gör ingen av hans bättre prestationer här. Återigen, vilket verkar vara ett tema för filmen, klargörs det aldrig riktigt vad Neills karaktär är för en filur. Jag tolkar, återigen, att han är intresserad av kvinnan, Frances O´Connor, och blir lite irriterad över Dafoes uppdykande i hans planer men sedan varför Neill dessutom är med killarna som inte tycker om trädkramarna förklaras aldrig. 

Dessutom trodde jag att Willem Dafoe skulle vara mer crazy och att han skulle vara något "annat" än en forskare bara...


Annars, för att nämna något bra också för omväxlings skull, så har filmen med många fina naturbilder medan Dafoes Martin David forcerar vildmarken i sin jakt efter tigern och lite spänning skapas trots allt i det faktum att man redan i filmens inledning säger att det kan finnas andra därute som också är och letar efter djuret. 


Men som helhet kunde The Hunter ha gjorts tätare och en aning mer angelägen...






 

Av theotherside - 30 januari 2012 13:04

Åh, enough med remakes hit och dit nu, please? Nåväl det är bara ett rykte att Death Wish ska remakas och jag vill gärna se den påtänkte regissören Joe Carnahans senaste film The Gray innan man kan avgöra huruvida det är rätt val eller inte. Men... vem tusan ska ersätta Charles Bronson? Det finns ingen som kan göra det förstås, inte på samma sätt i alla fall men artikeln föreslår Liam Neeson och han kankse är rätt man för att göra det? 


Men det är inte konstigt att bolagen MGM och Paramount anser att det är "hög tid" att damma av även denna filmklassiker, ty att komma på något helt nytt istället är önsketänkande och bättre att satsa på något gammalt istället så minimal ansträngning eller uppfinningsrikedom gör det billigt att producera filmen...




http://www.moviezine.se/artikel/9365-carnahan-gor-remake-paring-hamndrullen-death-wish












 

Av theotherside - 30 januari 2012 09:42

Ja inte för att jag såg de här, i min mening tråkiga och överhypade typerna, under fjolårets Oscarsgala utan nöjde mig med livestream istället, men nog tycker jag att de i vissa fall gick lite för långt- som att håna dem som hade gått bort förra året och dessutom håna Michael Douglas som kämpade mot cancern. 


Men uttalandet i artikeln här tycker jag är delvis helt rätt: " Är det några som förtjänar respekt så är det gruvarbetare eller någonting. Hålls det en gala för dem någon gång ska jag sitta där och vara andäktig." Kanske inte bara gruvarbetare, men visst har de ett extremt farligt och otacksamt jobb, ett jobb som vi dagligen har nytta av dock i och med att mycket av materialet kommer till använding i sådant som vi dagligen tar för givet. Helt rätt där, varför inte en gala för de som har "riktiga" arbeten istället för överbetalda divor som ibland skulle behöva komma tillbaka ned på jorden istället för att fortsätta inbilla sig att de är gudar? 


Men trots den vettiga kommentaren så blir det livestreaming under Oscarsgalan även i år, jag orkar inte lyssna på dem här samtidigt som något händer på galan. Så får man läsa eventuella skandaler efteråt;P



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/filipochfredrik/article14287091.ab









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards