Alla inlägg den 24 januari 2012

Av theotherside - 24 januari 2012 16:32

Herregud, ibland undrar man ju om det verkligen finns folk som har tid med att bli upprörda över en sådan här reklam från Lovefilm? Det går inte att se det humoristiska i rekamfilmen istället? Om vi ska ligga på den här nivån så kan jag anmäla ett aktuellt exempel- nämligen reklamen där en förbannad tjej som har pms stormar in i ett vardagsrum och kastar ut killens tv-spelsmaskin genom fönstret medan en röst säger "Be twisted, it is your period". Eller den där tjejen låtsas vara gravid när hennes kille kommer hem från en resa genom att stoppa en ballong innanför tröjan. Uuuuhh så hemska reklamfilmer, de centimenterar könsroller och visar dessutom att en tjej som har pms eller mår dåligt får göra i princip vad som helst mot sin kille eftersom det är hennes "period" och då är det tillåtet att vara twisted och sur! Sedär, nu kan vi sitta och motanmäla varandra och olika reklamfilmer som skojar med det ena eller det andra. Vi kommer vara fullt upptagna ett bra tag framöver...



http://www.dagensmedia.se/nyheter/utomhus/article3391834.ece












 

Av theotherside - 24 januari 2012 12:01

Okej alla får ha på sig vilka kläder de vill, det är upp till var och en att bestämma det själv. Men jag begriper inte riktigt poängen med den urringade klänning som regissören Lisa Aschan hade på sig på Guldbaggegalan igår...? Inga band över axlarna hade klänningen heller, så jag förstår att det var ett halvtidsjobb att lyckas hålla ordning på den och se till att den höll sig där den skulle men till vilken glädje för någon, oavsett för henne själv eller tittaren? Det borde ha funnits en bettings-möjlighet hos Betsson eller liknande med frågan: Kommer Aschan tappa klänningen eller ej?


Jag såg inte mycket på galan, mest av allt för att den är tråkig och för att jag inte har sett någon av filmerna ( förutom Åsa-Nisse men den visste man ju på förhand att den skulle vara chanslös mot de andra filmerna, och den skulle bara parodiseras och skämtas om, men bra är den ju inte heller så). Den stora vinnaren, Apflickorna, däremot... Ja, jag är jävligt osäker på den. Jag tror inte att jag kommer att tycka om den men samtidigt är jag lite nyfiken på den, ändå. Så, någon som har sett den och som kan säga något om den?






http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14257260.ab











 

Av theotherside - 24 januari 2012 02:00

Hmm jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Flypaper mer än att den inte var riktigt så rolig som jag hade trott att den skulle vara men samtidigt var den inte dålig heller direkt. Någonstans mittemellan, kanske. Men den hade kunnat vara lite roligare, och kanske lite intressantare även om mysteriet med de två konkurrerande rånarparen är ett väl så spännande litet mysterium. Men många av karaktärerna var väl överdrivna, och en del hade man kunnat vässa betydligt mer men allt som allt blir ändå helheten en hyfsat underhållande komedi.







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.







 






Filmens två stjärnor är tveklöst Tim Blake Nelson och Pruitt Taylor Vince ( kanske framför allt den sistnämnde) som två mindre begåvade rånare, om det nu är rätt ord att beskriva dem med. De verkar mest av allt ganska förvirrade och till motsats mot de tre andra superproffsiga rånarna så blir det i alla fall några hyfsat roliga scener, men jag tycker samtidigt att man hade kunnat få ut mer av den komiska situationen ( som blir mindre komisk ju mer man får veta om vad som egentligen pågår). 

Annars är det smått hysteriska Patrick Dempsey som stjäl det mesta av showen och innan man riktigt förstår vad han "lider av" så är han riktigt rolig. Även efter det att man förstår att han lider av tvångstankar och maniskt måste tänka igenom saker och ting och upprepa saker så är han riktigt rolig som Tripp. Stort plus till Dempsey, som jag inte har sett mycket av tidigare. 

Ett litet minus åt att de andra karaktärerna är ganska svaga och liksom försvinner i dimman en aning, de borde ha haft lite mer att göra och haft några roliga scener med någon av rånarna eller hamnat i andra komiska situationer, för bikaraktärerna glömmer man nästan bort helt och hållet.


 


Men ett stort plus för vändingen/touchen i slutet av filmen,jag hade definitivt inte väntat mig den. Det var bra gjort, och man fick en helt annan syn på Ashley Judds karaktär men jag tycker nog allt att den kom aningen försent, men å andra sidan så fick man ju bli lite överraskad åtminstone så allt är förlåtet;) 





 

Av theotherside - 24 januari 2012 01:16

En av solens häftigaste solstormar på över sex år är påväg mot jorden, erfar Expressen. Det är lite skrämmande faktiskt, med tanke på vad detta kan orsaka med vår "känsliga" teknik på jorden. Men samtidigt är det också fascinerande att något som inträffar såpass långt bort ifrån oss ändå kan påverka oss när väl "det" kommer fram. 



http://www.expressen.se/nyheter/1.2688275/solstorm-pa-vag-mot-jorden










 

Av theotherside - 24 januari 2012 00:48

Herregud hur länge till ska den här filmserien tillåtas fortgå? Ja, frågan är väl enkel att besvara förstås- så länge folk köper biljetter och tycker att det är roligt att se på medan Milla Jovovich spöar zombies så kommer det att fortsätta komma Resident evil-filmer;P Jag vet inte riktigt vad jag tror om den kommande delen, Retribution, men anser nog ändå fortfarande att man borde ha nöjt sig med två filmer ( om ens det, även om den första är helt okej enligt mig). Men vi får väl se hur den här femte filmen blir, men jag misstänker att den blir ungefär som den förra filmen var, och den var långt ifrån okej...



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=e7LWCKMFKk8










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards