Alla inlägg den 18 januari 2012

Av theotherside - 18 januari 2012 23:45

Det förvånade mig när filmen var slut att jag tyckte om den här filmen, för jag trodde inte att Dear Mr. Gacy skulle falla mig i smaken. Men ibland ska man helt enkelt chansa lite och i det här fallet visade det sig vara värt chansningen. Jag vet däremot inte riktigt vad det är som jag tycker om, mer än att det är en fängslande story och att det är ett nöje att följa med huvudpersonen medan han blir "galnare", och länge misstänker man att katt-och råtta-leken bara har en enda utväg. Att det dessutom baseras på en verklig händelse gör inte det hela mindre intressant. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Jesse Moss är grymt bra i huvudrollen och jag tyckte om honom direkt. Antagligen mest på grund av att han är så naiv och typiskt duktig elev som vill göra det där extra för att just hans uppsats ska bli lyckad, men också för att han ser så damn bra ut. Wish that was me;P Men han gör huvudrollen med bravur och lyckas förmedla bilden av en vanlig kille som blir som besatt och fascinerad av John Wayne Gacy. Jesse gör verkligen nästan allt för att Gacy ska brevväxla med honom, och han provar dessutom på några farliga vägar. Man anar kanske tidigt att det kommer att gå snett på ett eller annat sätt men det blir ändå inte riktigt som jag trodde ändå, för det visar sig trots allt att det inte är Gacy som leker med Jesse.

Men hur bra Jesse Moss än är, så överskuggas han ändå av William Forsythe som spelar mördaren Gacy! Han är outstanding och ibland påminner samtalen mellan Gacy och Jesse om de som finns i När lammen tystnar, även om jag har lite svårt för att tro att samtalen verkligen återges på riktigt i filmen.



I överlag en mycket intressant film, och det blir inte sämre utav att en psykologisk aspekt finns med också. Man har sparat in på våldsamheter och bara kort återgett vad som händer med ett offer. Däremot undrar jag över det faktum att Gacy försöker få det till att han är oskyldig. Hände det också i verkligheten? Han är inte speciellt övertygande om att han inte är skyldig till morden, och filmen slarvar lite på den punkten och jag undrar om det var väsentligt att ha med den aspekten.


Sen, när man får veta i eftertexterna att den verklige Jason Moss tog livet av sig senare, undrar man hur pass mycket Jason blev påverkad av den här händelsen, egentligen...


Sevärd film, kort och gott, alltså!









 

Av theotherside - 18 januari 2012 22:04

Det känns som att de kunde ha ansträngt sig lite mer om meningen med bilden på Michelle Williams skulle vara att efterlikna Marilyn Monroe- te.x kunde hon ha haft på sig mer tidsenliga underkläder, sådana som Monroe hade på sin tid. Och sen undrar man lite över brösten på bilden... Är det verkligen äkta? De verkar nästan lite större än vad som ser ut att vara passande på Williams kropp. Även en annan detalj på brösten ser retuscherat ut... Och sist men inte minst, Monroe hade väl betydligt mer kurvig kropp jämfört med Williams? Å andra sidan var det ju idealet på den tiden, numera ska det ju enbart vara tändstickor som visas upp, tyvärr. 


För övrigt vet jag inte om jag ska se filmen My week with Marilyn eller inte... Jag är osäker framför allt för att Marilyn Monroe helt enkelt inte intresserar mig lika mycket som hon uppenbarligen gör med andra, och hon har aldrig varit någon stor favorit hos mig. Några av de filmer hon medverkade i har jag ju sett, och det är I hetaste laget som jag tycker att hon är som allra bäst. Men om det motiverar till att man ser en spelfilm som handlar om Monroe, ja det tycker jag inte riktigt. Det skulle väl vara att se hur hon var "bakom kameran", för jag har för mig att My week with Marilyn innehåller några sådana scener där den osäkra, rädda sidan av Monroe visas upp. Men ja, nja det är väl inte så intressant det heller, för min del. Någon som har sett filmen utan att vara "besatt" av Monroe? Hur var den? 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14227909.ab









 

Hmm jag har svårt att se Monroe framför mig när jag ser bilderna, men man kanske tycker annorlunda om man ser filmen....





Av theotherside - 18 januari 2012 01:05

Jösses... Rihanna vet minsann hur hon ska göra för att dra in lite extra sköna dollar vid sidan av musiken, och som hon gör det också på de här nya reklambilderna ( de gamla från förra året var ju inte misslyckade heller direkt)...Men finns företaget Emporio Armani ens i Sverige? Ja, jag har ingen koll på mode överhuvudtaget, så... 





http://www.expressen.se/noje/extra/1.2682438/rihanna-kastar-kladerna-igen








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards