Alla inlägg den 16 januari 2012

Av theotherside - 16 januari 2012 14:58

Det är klart att man redan på förhand visste att Sharktopus är en riktig b-film, men jag var mer eller mindre "tvungen" att se den på grund av att Roger Corman är med som producent och Eric Roberts brukar vara ganska underhållande att se och det är han här också. I övrigt finns ju ingenting att tillägga och filmen flirtar lite med Jaws, förstås, samtidigt som den är underhållande om man är på rätt humör när man ser den. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.








Specialeffekterna håller, vilket inte direkt överraskar, ingen högre standard och kommer förmodligen aldrig att vinna någon Oscar för bästa effekter;P Men jag trodde ändå på förhand att det skulle vara värre än vad det visade sig vara, men effekterna duger för en såddan här film vilket gjorde mig lite förvånad. Det är bara lite trist att scenerna då hajen käkar på offren är riktigt dåliga, och man får inte heller se så mycket tuggande eller splatter, faktum är att filmen är ganska snål på "splatter" och det förekommer inte speciellt mycket blod. Hmm.. lite besviken blir jag allt. 


Hur militären ens kommer på tanken med S-11, en korsning av haj och bläckfisk, är lite för otrolig för att grundtanken ska kännas realilstisk för vad skulle denna blandning av haj och bläckfisk kunna utföra i verkligheten egentligen? Använda armarna för att skruva och dra isär fiendeskepp och dylikt? Knappast troligt, då skulle hajen som styr kroppen behöva mer än fördubbla sin hjärna. 


   


Men underhållningsvärdet är ändå helt ok för den här filmen, och har man låga förväntningar och gillar den här typen av filmer så tror jag att man har en härlig filmstund framför sig!




 



Vad jag saknade mest av allt i filmen var lite mer skämt och dråpligheter. Visst fanns det lite av den varan, som tjejen som hoppar bungy jump och som mest ser ut som en mask på en krok för    Sharktopus och en snubbe som blir uppäten just som han pratar om vilka sätt att dö på som är de "bästa" men jag hade klarat mig utan snubben som driver en "piratradiostation" där skämtet går ut på att han inte tror på rapporterna som kommer in om en varelse som är till hälften haj, hälften bläckfisk och som sen-suprise suprise-blir uppäten av Sharktopus... Och lite mer blod hade inte heller skadat direkt;P 




 

Av theotherside - 16 januari 2012 11:30

Den här nyheten börjar bli mer eller mindre både uttjatad och gammal, eftersom det har berättats redan förra året om att 3G-näten står under massivt tryck och det med anledning av att alltfler använder smartphones, och det gör att surfningen blir en riktig seg historia. Vad jag inte riktigt begriper är varför operatörerna är överraskade och tagna på sängen på grund av det stora intresset att använda sin mobil för att surfa på. Räknade de inte med intresse hos kunderna eller? Det låter ju osannolikt, jag hoppas ju att operatörerna vill sälja så mycket som möjligt, ha så många kunder som möjligt och göra så att så många av kunderna som möjligt är nöjda med sin tjänst/surf. Så, det är kanske bara ett sätt att slingra sig undan, att man inte vill bekosta någon utbyggnad av master och nät och att man vill få så många som möjligt att använda 4G istället;P Jag hoppas att slö mobilsurf pågrund av överbelastning snart är historia och något vi bara skrattar åt och säger "ja, så var det minsann förr i tiden men inte nu längre"...



http://playrapport.se/video/2677078









 

Av theotherside - 16 januari 2012 10:46

Man ville helt klart ha mycket tittare och programvärden Ricky Gervais gjorde bra ifrån sig förra året, även om hans skämtande var "vågat" och "elakt", så ville de ha honom som värd igen- men de sände tydligen galan med en liten fördröjning så att de skulle hinna med att censuera Gervais, i första hand "fula ord". USA i ett nötskal med andra ord, man vill ha med en som skämtar och är ganska grov och för att han genererade tittare, men man vill inte gå hela vägen och väljer det säkra före det osäkra och fördröjer sändningen något ( kanske därför som det var hyfsat dålig kvalla på sändningen på nätet?). Nåja jag såg inte hela galan, bara en liten stund, men enligt artikeln i Expressen så fick Gervais in en del bra skämt i alla fall;P



Golden Globe-galan brukar vara en värdemätre inför Oscarsgalan, även om det är vanligare att en film/skådis osv inte vinner Oscars trots en Golden Globe-vinst. Ingen av filmerna som prisades, "The Descendants" och "The Artist", har jag sett eller känner någon brådska att se ens, men Scorseses nya film Hugo som prisades är jag lite intresserad av. Att Tintin vann som bästa animerade film är inte så överraskande direkt, och den filmen måste jag ju ta mig en titt på även fast jag inte är något stort Tintin-fan! 



http://www.expressen.se/noje/1.2680523/madonnas-hamnd-pa-ricky-gervais







 

Av theotherside - 16 januari 2012 10:12

Ojoj vad producenten för tv-serien Entourage, Mark Wahlberg, hade fått det hett om öronen om han hade gått ut med det här uttalandet i Sverige: "  Killarna går tillbaka till att bara vara killar. Bort med tjejerna. Det ska vara galet och ge folk det de vill ha,". Inte för att det låter som någon bra idé, men jag vet inte heller riktigt vilken bild av killar som går tillaka till att bara vara killar förmedlar riktigt, för den här serien har inte varit något som tilltalat mig så jag har bara sett något avsnitt från den första säsongen. Men långfilmen blir säkert bra, det var mest det där med att Wahlberg inte vill ha med några tjejer som gjorde mig nyfiken på artikeln, och hur det hade låtit i Sverige om någon hade vågat göra ett sådant uttalande...



http://www.expressen.se/noje/1.2680259/mark-wahlberg-vill-att-entourage-blir-langfilm-utan-tjejer







 

Av theotherside - 16 januari 2012 01:18

Ja, jag vet inte om det här är så beundransvärt egentligen? Eller det kanske det är... Men jag hoppas i såfall att pengarna de här hårlösa dockorna eventuellt genererar hamnar hos forskare eller andra som jobbar med de svårt sjuka barnen och att pengarna inte hamnar i någon annans ficka. Bra också att även en kampanj som riktar sig till sjuka pojkar också har dragits igång! Nåja, lycka till, men vill gärna höra en uppföljning om detta sen också...




http://www.expressen.se/noje/1.2679613/facebookkampanj-for-harlos-barbie










 

Av theotherside - 16 januari 2012 01:08

Herregud, nuförtiden behöver filmer inte ha många år på nacken innan de ska rebootas och tydliggöra vilken sanslöst idébrist Hollywood har för tillfället. Det är bara en tidsfråga innan vi får reboots på Sagan om ringen eller, om de nu vågar någon gång, Gudfadern-filmerna. Eller varför inte ha stake nog och gör om Deer hunter, när de ändå håller på? Våldta de riktiga klassikerna nu, era fega jävlar. 


Nåja, för min del gör det inte speciellt mycket att de ska göra om Fantastiska fyran, för varken första eller andra filmen var särskilt fantastiska. Förmodligen blir rebooten "mörkare", men Lalaland har nog inte riktigt fattat vad det innebär riktigt. Kolla in lite på Batman begins bara, ett litet tips... 


Men... börjar det inte bli tjatigt med det här med superhjältar nu? Det var liksom roligt ett tag men nu börjar det bli tjatigt. Det är heller inte få superhjältar som dyker upp på vita duken redan i år, sen har man dessutom den här filmen att "se fram emot". Nahe, enough is enough.



http://www.moviezine.se/artikel/9253-fantastic-four-fods-paring-nytt








Hmm min gissning blir att det är Jennifer Lawrence som kanske kan ta över Jessica Albas roll som den här karaktären... Men det är bara en gissning.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards