Alla inlägg den 7 januari 2012

Av theotherside - 7 januari 2012 04:15

Jag tycker man borde ha lagt ned den här filmserien efter den andra filmen, och jag hade inte ens en aning om att en tredje var påväg- men varför göra den då de uppenbarligen inte har fått med The Rock i huvudrollen? Det är ju ändå han som är Scorpion king och det känns inte helt rätt att ersätta honom med en ny, men med det sagt så måste jag säga att jag inte saknar The Rock så mycket, Victor Webster gör en helt godkänd insats men han hade gärna fått ha lite mer humor och glimten i ögat som hans föregångare hade en hel del av. Men den här filmen var inte så kass som jag trodde att den skulle vara ( jag tycker att den andra filmen i den här serien är betydligt sämre) så det var i alla fall en positiv överraskning, och den funkar som hygglig underhållning för stunden. 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Den jag tror hade roligast under inspelningarna var Billy Zane, som inte riktigt verkar veta om han ska spela på allvar eller om han är en parodi på "filmskurk". En sådan där som är ond, riiiktigt ond och som avrättar folk till höger och vänster samtidigt som han drar vitsar så att hans medarbetare ska skratta sådär härligt spelat som man bara gör i sådana här filmer. " Bara en ond skurk skulle döda budbäraren" säger Zane och flinar och vänder sig om och beordrar sin högra hand att sköta dödandet av budbäraren åt honom. Hah, ojoj.

Den karaktär som jag stör mig mest på är den som spelas av Bostin Christopher, Olaf. Herregud, är det meningen att han ska vara rolig då han är burdus, tjock och rapar samtidigt som han naturligtvis är en mycket duktig krigare i stundens hetta? Inte en enda scen med honom är rolig, bara tråkig och "det här har man sett förr och det var inte roligt då och det är sannerligen inte roligt nu heller". Jag vet inte riktigt anledningen till varför Scorpion king har haft med sig ett komiskt radarpar i varje jäkla film, men den här gången gick det fullständigt åt pipsvängen och det blir aldrig roligt, bara barnsligt men å andra sidan så vill man ju inte skrämma bort ungdomarna så lite komik måste finnas med. 


Och sen, kunde de inte ha kommit på något bättre namn för prinsessan än Silda? Jag vet att det är förmodligen fler än jag som ser Slida istället för den omkastade bokstaven i hennes namn. Inget ont om Selina Lo som spelar karaktären, hon var riktigt sexig och vilken intressant ninjamundering hon får mot slutet av filmen- det enda jag undrar över är vilken funktion de två snörerna från rumpan och ned till stövlarna har, egentligen? Jag tror inte de fyller någon större funktion direkt, mer än att det ser gode sexigt ut...(!).


 


Det blir lite onödigt svamligt när den här kvinnan dyker upp tillsammans med två andra krigare från The book of the dead, men det här hör ju till den här filmserien så man får ha överseende med det.


Däremot tycker jag att fightscenerna är av det tamare slaget, det blir liksom ingen fart på det hela och ännu mindre fart blir det då stora delar av slagsmålen ska speedas ned i slow motion. Att man har tittat lite för mycket på Croucging tiger hidden drageon när ninjorna gör entre blir ganska fjantigt! Överlag hade jag velat ha Scorpion king lite mer överlägsen i fightscenerna, för det är han onekligen i de två föregående filmerna.


En ok film men inte mycket mer. Gillar man Scorpion king-serien så får man i alla fall sitt lystmäte mättat lite, men den hade samtidigt kunnat bli så mycket bättre om originalregissören hade stannat kvar och tagit hand om sin filmserie. Nu hoppas jag att det inte blir några fler filmer...




   

Av theotherside - 7 januari 2012 01:39

Jag tycker det är underhållande att läsa vad Stephen Hawkings har att säga, och att det nästan alltid skapar en liten debatt på Aftonbladet- Hawking tror ju inte på att någon Gud har varit inblandad i skapandet av universum, och detta retar gallfeber på dem som tror att det visst finns en Gud som har skapat planeten jorden och allt liv på den. 

Jag tycker däremot att det hade varit mer intressant att prata om anledningen till att jorden kommer gå under, enligt Hawking: " Jag tror att det är nästan säkert att en katastrof, som ett kärnvapenkrig eller global uppvärmning, kommer att drabba jorden inom en tusenårsperiod". Han tror alltså att vi har potentialen att ta kol på oss själva, antingen genom ett kärnvapenkrig eller för den globala uppvärmningen, som vi människor är ansvariga för. Shit, vilken duktig ras vi är, egentligen... 

Jag tror vidare att hans uttalande angående om aliens skulle komma på besök skulle utgången inte bli bra. Det skulle förmoligen göra framför allt USA och Kina nervöst så in i bomben så det skulle börja kapprustas igen, och man skulle anstifta anti-alien-lagar och kontrollera om någon milisgrupp på jorden har kontakt med utomjordingarna. De kan väl i faretn också bli anklagade för terrorism och då jävlar, då är det inte långt tills dess missiler riktas upp mot himlen och det blir ett storslaget fyverkeri. 

Nej ursch låt oss inte sprida mänsklighetens gift ut i rymden och till planeter som mars. De har klarat sig bra i miljarder år utan att vi ska ge oss på dem också...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14176789.ab











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards