Alla inlägg den 4 januari 2012

Av theotherside - 4 januari 2012 18:39

Herregud, egentligen bevisar sådant här bara hur segragerade vi egentligen är numera i bland annat Sverige- att man då får starta den här religionen motsäger inte direkt det! Vad ska man egentligen "tro" på, mer än rätten till att sprida information och kultur? Vem är det man tillber, och vem är det man avbildar på ikoner och tavlor som medlemmarna kan samlas omkring och dyrka... Nej, ser absolut ingen mening med den här "nya" religionen...




http://svt.se/2.22620/1.2668250/kopimismen_nyaste_religionen







 

Av theotherside - 4 januari 2012 10:45

Nja jag tror inte Markoolio ska hoppas för mycket på att få göra en ny version av Karlsson på taket, framför allt inte om han ska spela titelkaraktären. Jag har inte sett hur han klarar det i teaterversionen, men där gör han säkert ett mycket bra jobb, men jag skulle nog inte kunna acceptera honom som Karlsson i en spelfilm. Å andra sidan- ska inte Karlsson vara "yngre"? Och så har vi ändå inte så bra teknik i Sverige, fortfarande, att flygscenerna skulle bli speciellt bra... Bättre än i den förra filmen, of course. Men riktigt bra skulle vi inte lyckas få till dem tyvärr. 

Nej börja inte efterapa USA nu och spela in nyversioner av gamla filmer. Särskilt svårt blir det nog att få till nyinspelningar av just Astrid Lindgren-filmer då originalen är såpass älskade och uppskattade, så jag hoppas att vi inte behöver oroa oss över det;P



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article14164280.ab






 

Av theotherside - 4 januari 2012 07:50

Åh jag hoppas dels att det snart slår igenom och blir billigare att käka på restaurang, men det verkar ännu bara som att det är de stora drakarna som McDonalds och Max som faktiskt genomför prisnedsänkningar. Men året är fortfarande bara i sin linda, jag hoppas att fler tar efter snart och att det blir betydligt billigare priser framöver. Å andra sidan hoppas jag väldigt mycket på att det här kommer att göra fler intresserade av att anställa och ta in praktikanter, det är i alla fall min förhoppning. Då kanske man har en chans...? Nåja, jag ska i alla fall försöka och så får man se vad resultatet blir.



http://svt.se/2.22620/1.2667281/annu_liten_effekt_av_sankt_krogmoms








 

Av theotherside - 4 januari 2012 07:17

Jävligt synd att man missade matchen på grund av att man skulle upp tidigt idag, men vilken härlig upphämtning som småkronorna lyckades med-igen! Jag hörde att Finland hade gjort 2-0 när jag gick och lade mig, men eftersom de här spelarna i svenska laget svarade för en vändning i den senaste matchen som var helt otrolig var jag ändå ganska trygg i att Sverige skulle svara, och otroligt nog gjorde de just det igen! Underbart. 


Nu ska det bli mycket spännande med finalen mot Ryssland! Tror fan vi vinner alltsammans, faktiskt. Men man ska ju inte underskatta ryssarna, och jag har ingen bra koll på hur de har presterat hittills under turneringen men Ryssland brukar ju alltid vara bra så man gör rätt i att inte underskatta dem. 


Trots att det inte var TV3:s fel att det blev svart i rutan för många av dem som följde den dramatiska matchen, så innebär det ingen vidare bra reklam för "krisdrabbade" trean. Det var möjligen ett fel för mycket för många. Jag är glad över att det är svt och ingen annan kanal som har hand om sändningen av finalen, ingen annan kanal i Sverige har bättre sportsändningar, helt fri från allt vad reklam heter tack och lov. 



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/juniorhockey/article14164332.ab







 

Av theotherside - 4 januari 2012 00:45

Ja enligt Aftonbladet är det "avdankade" stjärnor som medverkar i programmet Panto, samtidigt som man inte kallade de deltagare som ställde upp i Hål i väggen för varken avdankade eller förnedrande, men det var ju just det var. Nu väntar man bara på den svenska versionen av det här programmet, för inte är väl det långt borta?;P  Men lite roligt ändå att man skriver att Pamela Anderson och David Hasselhoff är avdankade stjärnor som just nu tillåter sig att få godis kastat på sig. Just de här blev väl gamla stjärnor direkt efter att du slutade att medverka i Baywatch, så de har varit gamla stjärnor ett tag nu! Men Pinto låter ganska roligt i alla fall, så jag tycker att det här måste börja visas i svensk TV med detsamma, eller bli omgjort till svensk version ( vilket vi ju är väldigt duktiga på...) så snart som möjligt. Undrar vilka svenska kändisar som skulle delta? Samma som var med i Ett hål i väggen, kanske...




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14158630.ab







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards