Alla inlägg den 23 september 2011

Av theotherside - 23 september 2011 21:04

Saxat från Nöjesbladet i dag:

" Duncan Jones Source Code är undet tv-bearbetning. Den planerade CBS-serien går ut på att tre före detta FBI-agenter, som deltar i ett topphemligt program, varje vecka använder "source code"-teknologi för att dyka in i medvetandet på människor som är inblandade i tragiska händelser". 


Source code som TV-serie låter faktiskt som en idé som fungerar utmärkt, för upplägget är som gjort för att fortsätta på något sätt, antingen i en uppföljare till filmen (ja, jag vet hur slutet var men det går ändå att spinna vidare på antingen samma karaktär igen eller så en ny karaktär, ingenting är ju som bekant omöjligt) eller som TV-serie. 






 

Av theotherside - 23 september 2011 15:45

Nu finns det tydligen touch gloves så man kan använda sig av sin smartphone eller surfplatta utan att förfrysa fingrarna i vinter;P Kan kanske vara bra att ha, för det är inte roligt att frysa om fingrarna. Finns att köpa på Teknikmagasinet!







 

Av theotherside - 23 september 2011 14:35

Jag har inte direkt saknat Michelle Rodriguez i Resident evil, och hennes återkomst i den kommande filmen är ingenting som jag jublar över;P Hon ska väl bara gå omkring och se skitnödig ut hela tiden för att hon ska se så tuff ut som möjligt, och det är bara trist att se...




http://www.moviezine.se/artikel/8360-rodriguez-aringtervander-i-resident-evil-5







 

Av theotherside - 23 september 2011 02:45

Inledningen av A horrible way to die var riktigt bra faktiskt, och jag uppskattade den handhållna, lite skakiga kameran men tyvärr höll det inte riktigt hela vägen och tillslut hade jag tröttnat ganska rejält på skakig kamera. Men inledningen gav mig intrycket av att det här var lite som Motorsågsmassakern, av någon anledning (några fler liknelser med skräckklassikern ska man dock inte göra). Men en bit in i filmen tappar filmen fart, det är meningen att man ska engagera sig i huvudpersonerna Sarah och Kevin, samtidigt som en notorisk mördare härjar men tyvärr- Sarah och Kevins kamp mot spritdemonerna och den spirande kärleken dem emellan berör mig inte så mycket. Sedan kommer en twist, och hux flux har filmen bytt spår igen. Det känns som att A horrible way to die inte riktigt vet vilket ben den ska stå på, och det känns tillslut som ett hastverk.





Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Om jag ska vara riktigt ärlig hade jag förväntat mig att den här filmen skulle ingå i "tortyrporrskräck"-genren, men så är inte riktigt fallet. Det är bara lite av den varan, i några sekunder mot slutet och det är inte riktigt tillräckligt. Huvudfokus, tyvärr, ligger på relationen mellan Sarah och Kevin och det är något som jag inte bryr mig om särskilt mycket. Ibland får man se vad mördaren, Garrick, har för sig men det är inte särskilt detaljerat- vi får inte se särskilt mycket blod eller själva överfallen heller och då blir det genast väldigt mycket mer ointressant för min del. För övrigt ser skådisen, som spelar mördaren, mest ut som en gemytlig tv-predikant som vurmar för regnskogarnas bevarande och ger dessvärre inget intryck av att vara en galen mördare, vilket inte gör saken bättre då man ska tycka att den här snubben är otäck men tvärtom skulle man förmodligen öppna dörren för honom om han knackade på eftersom han ser så jäkla harmlös ut. Men skönt att slippa en för genren bindgalen, psykopatiskt överspelande mördare, åtminstone.

Jag gillar också att den kvinnliga huvudpersonen onanerar, även om man inte får se något alls eller något naket överhuvudtaget, men det är såpass ovanligt med sådant på film att man lägger det på minnet. Men det var lite tråkigt att "höra" onanin enbart som ljudet från sandpapper som gnids mot något:P


Lite uppmuntran får man utav, egentligen, två twister som dels kommer lite för tätt inpå varandra- innan man hunnit smälta en av twisterna så anländer nästa som ett slag i ansiktet, och åtminstone den andra kunde jag inte förutse så det gjorde att jag för en stund blev intresserad av filmen igen, medan man kunde ana sig till den första twisten hyfsat tidigt under filmens speltid. För övrigt tycker jag att slutet var under all kritik, det borde ha kunnat sluta på ett betydligt bättre sätt och ett betydligt mer tillfredsställande sätt...


På det stora hela är jag lite tveksam till vad jag tycker om A horrible way to die... Å ena sidan, den var väldigt lågbudget och den kändes på något sätt lite mer realistisk än vad seriemördarfilmer brukar göra, så det var ett plus i katen. Plus två twister... Och att filmen känns lite trovärdig tack vare sättet den är filmad på, även om den handhållna kameran tillslut irriterade mig. Ja, okej den här är ganska underhållande, trots allt, men förmodligen ingenting som fastnar i minnet under någon längre stund. 









 

Av theotherside - 23 september 2011 01:15

Det verkar inte gå så vidare bra för The Playboy Club, vars första avsnitt enbart lockade till sig fem miljoner tittare. Det kan ju kanske ha berott på en annan serie som lockade storpublik, men varför åh varför göra en serie om Playboy barnvänligt? Den målgruppen kan man ju ändå inte locka, eftersom de ju förmodligen varken bryr sig om Playboys TV-kanal eller tidningen, så jag undrar hur de egentligen tänkte på den här punkten.

Återstår att se om den här serien överhuvudtaget kommer att visas på svenskt TV. Kan inte TV6 vara hyggliga och köpa in den?! De sänder ju redan så mycket annan skit (höhö)!








 

Av theotherside - 23 september 2011 00:30

Bara funderar lite efter att ha läst Monica Gunnes krönika med titeln "Nätporr får män att rata vanliga kvinnor". Är det dåligt, då? Iderligen får vi ju annars höra i var och varannan tidning hur dåliga vi män är, vad som ska "presteras" i sänghalmen, att man ska se ut si och så för att få en dejt ( gäller ju även kvinnor) osv osv. Det är ganska tröttsamt, faktiskt. Och det här med dejting, det är mycket på kvinnan villkor och det är jag som raggar, aldrig kvinnan och det är således jag som ska komma på vad jag ska säga, hur jag ska göra mig själv intressant. Och så ska man ju dessutom se ut på ett bra sätt, vilket jag konstant misslyckas med.

Nej, enklare att dra igång en porrfilm på nätet och få dels se vad man vill, det man tänder på, och bara njuta... 

Vilken bild är det som portioneras ut till tusentals kvinnor och tjejer genom alla de kärleksfilmer som de konsumerar? Varför är aldrig det utsatt för kritiska ögon och utredningar? För ett tag sedan kom en undersökning som visade att kvinnor hade en aning för höga krav på "den perfekta mannen" och "den perfekta dejten" just på grund av allt vackert och sockersött de hade sett i kärlekskomedier. Vem orkar leva upp till det? Dessutom ska man orka med att älska i tjugotre timmar i sträck och kuken ska alltid vara stenhård och redo, är den inte det är man inte mycket värd som man längre. 

Jag tycker det är bra med nätporren, och att även vi som inte har de fysiska attraktiva dragen får njuta. Sen är det tråkigt för dem vars porrsurfande blir ett beroende, men vi kan väl inte räkna med att få någon hjälp med detta förstås... 




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article13663903.ab







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards