Alla inlägg den 13 september 2011

Av theotherside - 13 september 2011 19:37

Hujj, nu regnar det ingen- för vilken kväll i ordningen egentligen?! Sedan augusti övergick i september så har det inte varit många kvällar/dagar då det inte har regnat. Hösten kom liksom direkt, men samtidigt hade temperaturen kunnat vara betydligt sämre än vad som är fallet nu- i dag har det ändå varit cirka 16 grader varmt så på den punkten kan man inte klaga. Men kan inte regnet göra ett uppehåll ett tag nu?







 

Av theotherside - 13 september 2011 14:42

Ibland måste man stanna upp och börja fundera över en del saker som vid en första anblick verkar minst sagt konstiga. Jag har i dag stannat upp lite och börjat fundera över de "oskrivna regler" som jag åtminstone lever efter. Varför gör man det, egentligen?! Som exempel: Jag får inte ta i en väska, för då måste jag gå och tvätta händerna minst femtio gånger innan jag kan ta i andra saker. Sådana exemplen har jag fullt med i min vardag, men jag vet inte riktigt varför jag har sådana regler. Jag mår inte bättre av att ha dem, snarare är det så att de förhindrar mig att göra saker och ting, och det är ju egentligen inte till någon nytta alls. Men varför har man då sådana knäppa regler?! Om jag tar i den eller den pennan, gå och tvätta dig om händerna efteråt. Om jag håller på med det och det, ja då måste jag tvätta händerna efteråt och sedan kan jag ta i andra saker istället...Det är ju helt sjukt, och det vet jag ju om. Men ändå så lever man efter de här reglerna varje dag, av någon jäkla anledning. Jag önskar att jag kunde tänka bort dessa regler, att jag kunde sluta att tänka att jag måste tvätta mig hundra gånger efter att ha tagit i en väska, stol, penna eller vad det än må vara... Antar att jag skulle behöva koginitiv terapi, för att lyckas få bort de här tankarna...Men jag vet samtidigt inte om jag är så sugen på att få terapi, det vore ju enklare att lyckas få bort tankarna på egen hand istället, hur nu det ska gå till...






 

Av theotherside - 13 september 2011 01:00

Vore ju faktiskt väldigt intressant om det skulle bli något gemensamt projekt med både Charlie Sheen och Ron Jeremy;P Den porrfilmen, om det är det som det handlar om, skulle möjligen kunna bli den mest framgångsrika på åratal ( om inte den mest framgångsrika någonsin?).

Eller så skärper Sheen sig, kammar håret och börjar ta tag i sitt liv istället för att fortsätta åka i nedförsbacke...







http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13612528.ab









 



Av theotherside - 13 september 2011 00:35

Ärsch, trist att Gunde Svan inte kan vara med i Mästarnas mästare längre på grund av något problem med hälsan. Av de deltagare som är med i nästa säsong av programmet så tyckte jag att det skulle bli roligast att se Svan. Inte för att han, eller någon annan av deltagarna, kan mäta sig med Ingemar Stenmark men det hade varit roligt att se Svan i alla fall och det är trist att han inte kan delta. 

Men Jörgen Jönsson kan bli ganska intressant som ersättare till Gunde Svan, eller hur?! Kanske man kan säga att han är en av de nya förhandsfavoriterna? Nej, det är för tidigt att säga något sådant förstås.




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13611705.ab









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards