Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av theotherside - 30 augusti 2011 18:30

Eh... Ja, vad är meningen med Diddys planer på en bok med bilder på bara kvinnliga rumpor?! Han släpper i alla fall inte boken för att han hoppas att dra in massvis med pengar;P Tydligen är han värd tre miljarder kronor, så det gör ju ingenting om väldigt få är intresserade av hans bok... med bilder på kvinnliga rumpor!




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article13549451.ab








 

Av theotherside - 30 augusti 2011 14:00

Härligt att hösten fylls ut med sevärda program, och ett av dem är nypremiären och fortsättningen på Sveriges historia. Men jag har lite svårt för att ta allt i programmet på allvar, eftersom jag inte tilltror Martin Timell som "historisk" expert och Dick Harisson är ju visserligen historiker men ibland känns det som att han vill skaka om fakta utan att egentligen ha belägg för allt. Som i det senaste avsnittet, där bilden av kung Gustav Vasa skulle göras om och man gick in på att Vasa var ingen trevlig människa och detsamma gällde för hans söner. Att den historia vi får lära oss i skolan inte stämmer visste jag redan, men inte att allt är mer eller mindre historieförförfalskning. 


Men i alla fall, jag gillar Sveriges historia och avsnittet om Gustav Vasa var intressant. 





http://www.tv4.se/1.2257268/2011/08/29/vem_ar_vem_i_familjen_vasa








 

Av theotherside - 30 augusti 2011 03:00

Jag ägnade en stund av kvällen åt att titta på en av mina, många, favoritserie genom alla tider. Det var ett tag sedan jag såg på de här gamla goda avsnitten men serien fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Gud nåde den som skulle komma på tanken och spela in den här serien på nytt fast med andra skådespelare;P Jag hoppas att man aldrig kommer att få se den nyheten i alla fall.


Vilket avsnitt är favoriten?! 







 

Av theotherside - 30 augusti 2011 00:52

Ursch det låter verkligen inget vidare att en ny, muterad fågelinfluensavirus kan vara i antågande... Men samtidigt ska man dra sig till minnes villken panik som skapades vid den första, och sedan vid svininfluensan. Men visst ska man ta de här larmrapporterna på allvar. Bläh, hoppas verkligen att den här nya inte får någon större spridning utan att man lyckas ta hand om problemet snabbt...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13544525.ab



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards