Alla inlägg den 4 juli 2011

Av theotherside - 4 juli 2011 13:51

En fusturistisk version av Alexander Dumas klassiska bok, kan det vara något?! Ja, det hoppas jag i alla fall och det är bra med uppdateringar av gamla, välkända böcker. Greven av Monte Cristo är ju en av de där eviga bokklassikerna och förhoppningsvis kan en upphottad version av berättelsen få fler ungdomar att läsa den klassiska romanen! Återstår att invänta  lite mer information angående filmen, men än så länge är det i alla fall bra med en upphettad och nytolkning av Dumas hämndberättelse. Sen får vi se hur det blir i verkligheten;P





http://www.moviezine.se/artikel/7710-greven-av-monte-cristo-i-futuristisk-tappning









 

Av theotherside - 4 juli 2011 03:35

Man borde väl egentligen sova, men det går inget vidare med det och dessutom är jag inte speciellt trött heller, så det får bli en film till trots att man redan har sett den men det var länge sedan jag såg Godzilla från 1998 senast, så den blir en bra avrundning på den här söndagsnatten/morgonen!








 

Av theotherside - 4 juli 2011 03:21

Ja, man kan ju börja fundera över varför det är så jäkla mycket återvinning av program från 1990-talet för tillfället men å andra sidan är det kanske inte så konstigt då det har gått bra med sådant man har dammat av- såsom Fångarna på fortet och Time Out... Huruvida Big brother blev någon framgång eller inte vet jag däremot inte då jag inte såg ett enda avsnitt och inte heller brydde mig om den dokusåpan, så det får andra avgöra.

Men Gladiatorerna och Gäster med gester... Suck! Känns mest som att man får göra sitt bästa för att försöka kväva en gäspning när man hör att de programmen gör comeback, men vad vet man... Det kanske blir bra, även den här gången?! I och för sig har jag aldrig varit någon stor anhängare av Gladiatorerna, som mest har känts som att en samling steroidstinna jättar samlats ihop för att spöa skiten ur normaltränade svennar. Föga roligt att se på. Gäster med gester däremot måste jag ha missat under barndomen ty det ringer ingen klocka när jag hör det programmet, och jag misstänker att jag inte såg det och jag kommer inte heller att se på nyversionen av programmet.

Tur att det finns lite nytt att se fram emot i höst också, annars hade det varit synnerligen mycket mörker att se fram emot när sommaren har passerat!







http://www.metro.se/noje/i-host-satsar-kanalerna-pa-atervinning/EVHkgc!njRE2xW02S4Fs/











 

Av theotherside - 4 juli 2011 03:10

Jag hoppas att Leif GW Person och hans specialteam lyckas klara upp de olösta mord som finns, och att de kan komma fram till vilka de skyldiga är! Ska också bli väldigt roligt att se GW på SVT i sommar. 

Men jag älskar Leif GW:s kommentar: ”I och med att lagstiftaren gett oss chansen så är vår målsättning givetvis att alla gärningsmän som fortfarande är i livet nu skall beredas en möjlighet att få avsluta det på kriminalvårdens anstalter. Och om detta nu skulle handla om just dig, eller någon du känner, så föreslår jag att du gör pinan kort och hör av dig. Så slipper du ha oss flåsande i nacken på dig.”





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13265308.ab









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards