Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Dead like me: Life after dead

Av theotherside - 29 juni 2011 14:31

Jag tror jag begick ett misstag med den här "filmen", ty det finns en tv-serie som heter Dead like me, och jag misstänker starkt att Dead like me: Life after dead är antingen ett långfilmslångt extraavsnitt av serien eller så är det serien som blivit sammansatt till en längre film. Vilket det än är, så är den här "filmen" riktigt dålig och den svarta humor som jag hade förväntat mig ser man inte mycket av tyvärr- faktum är att det enda som jag tyckte var roligt var hur huvudpersonen George Lass dör- en toasits från en rymdstation faller ned från himlen och träffar just henne! 













Läs inte mer om du inte har sett "filmen"!




Dead like me: Life after dead spretar åt många olika håll men är mest av allt ett drama! Herrejävlar, det var ett tag sedan jag såg ett renodlat drama på film, men det här dramat engagerar inte alls mig. Det är en salig soppa av att George Lass ska bli kompis med sin syster ( men George är död men det hindrar tydligen inte ) och så Georges "roliga" arbetskamrat, Delores, som är alldeles förtjust i sin katt, Murray... Eh ja, och släng dessutom in Georges syrras kärleksintresse som genom en olycka har hamnat i koma så har man alla ingredienser man kan tänkas behöva för att tillaga en sjuhelvetes snyfthistoria, men ingen av ingredienserna berör särledes mycket och det mesta utmynnar i en enda salig röra som tar tid på sig att bli något alls...


Jag gillade förresten inledningen av filmen bäst ( faktum är att inledningen är det enda som är värt att se av det här ) då det genom serierutor berättas hur döden kom in i våra liv- Gud hade gett ansvaret till en groda och en padda att vakta den vas som innehöll döden men naturligtvis misslyckas de med uppgiften.


Jag förstår inte poängen med att "liemännen/kvinnorna" går omkring med oss levande? Vad är det som gör dem speciella då? För de är inte osynliga, de snackar med oss vanliga levande människor och det enda de gör är att stryka oss på armen precis innan vi dör... Suck! 


Nej, den här "filmen" var ett enda misstag från början till slut. Kanske någon som har sett serien Dead like me får ut mer av Dead like me: Life after dead, men den här kommer jag snabbt att försöka glömma bort.









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards