Alla inlägg den 29 juni 2011

Av theotherside - 29 juni 2011 21:33

Ja, herregud i den här världen får man minsann vara med om allt möjligt;P Kan det vara så att kamerateamet från tv-serien Cops kan ha varit med i den här situationen? Det skulle vara roligt att se det, faktiskt!





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13250436.ab









 

Av theotherside - 29 juni 2011 18:03

Det är lite skrattretande att Google vill ta över användarna från Facebook genom att försöka slå sig in på den sociala nätverk-sidan. Men är man störst, som FB ändå är, vill naturligtvis konkurrenter ta sig in, vilket är bra men det känns lite som att Google enbart är ute efter att locka till sig användare från Facebook utan att ha så mycket nytt att komma med överhuvudtaget. Vad erbjuder Google med Google +?! Videochatt är det stora nya, något som Facebook saknar, men är det egentligen något som användarna saknar?! Det finns ju redan på msn, räcker inte det liksom? Nåja, jag är definitivt ingen expert, och Facebooks dominans kommer att brytas någon gång, så vi behöver inte vara oroliga över det i alla fall... Men jag tror inte att Google+, eller "Googbook" blir den som kommer att vinna!






http://www.e24.se/business/it-och-telekom/google-lanserar-nytt-vapen-mot-facebook_2897962.e24#xtor=AD-500-[E24]-[2897962]-[artikelpuff]-[Aftonbladet]-[]-[Ettan]










 

Av theotherside - 29 juni 2011 17:18

Jaha, Osment har varit upptagen med att studera. Jag tyckte det blev jäkla tyst omkring honom och trodde nästan att han hade gett upp skådespeleriet men nu är han tydligen påväg tillbaka och comebacken blir i en Frankenstein-film som baseras på serieromanen Wake of the Dead. Tydligen ska det vara en modern variant på Frankenstein... Jag har ingen aning egentligen, för jag har inte läst Wake of the Dead, men jag tycker det här låter ganska intressant.




http://www.moviezine.se/artikel/7689-haley-joel-osment-gor-comeback-i-frankenstein-film










 

Av theotherside - 29 juni 2011 14:31

Jag tror jag begick ett misstag med den här "filmen", ty det finns en tv-serie som heter Dead like me, och jag misstänker starkt att Dead like me: Life after dead är antingen ett långfilmslångt extraavsnitt av serien eller så är det serien som blivit sammansatt till en längre film. Vilket det än är, så är den här "filmen" riktigt dålig och den svarta humor som jag hade förväntat mig ser man inte mycket av tyvärr- faktum är att det enda som jag tyckte var roligt var hur huvudpersonen George Lass dör- en toasits från en rymdstation faller ned från himlen och träffar just henne! 













Läs inte mer om du inte har sett "filmen"!




Dead like me: Life after dead spretar åt många olika håll men är mest av allt ett drama! Herrejävlar, det var ett tag sedan jag såg ett renodlat drama på film, men det här dramat engagerar inte alls mig. Det är en salig soppa av att George Lass ska bli kompis med sin syster ( men George är död men det hindrar tydligen inte ) och så Georges "roliga" arbetskamrat, Delores, som är alldeles förtjust i sin katt, Murray... Eh ja, och släng dessutom in Georges syrras kärleksintresse som genom en olycka har hamnat i koma så har man alla ingredienser man kan tänkas behöva för att tillaga en sjuhelvetes snyfthistoria, men ingen av ingredienserna berör särledes mycket och det mesta utmynnar i en enda salig röra som tar tid på sig att bli något alls...


Jag gillade förresten inledningen av filmen bäst ( faktum är att inledningen är det enda som är värt att se av det här ) då det genom serierutor berättas hur döden kom in i våra liv- Gud hade gett ansvaret till en groda och en padda att vakta den vas som innehöll döden men naturligtvis misslyckas de med uppgiften.


Jag förstår inte poängen med att "liemännen/kvinnorna" går omkring med oss levande? Vad är det som gör dem speciella då? För de är inte osynliga, de snackar med oss vanliga levande människor och det enda de gör är att stryka oss på armen precis innan vi dör... Suck! 


Nej, den här "filmen" var ett enda misstag från början till slut. Kanske någon som har sett serien Dead like me får ut mer av Dead like me: Life after dead, men den här kommer jag snabbt att försöka glömma bort.









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards