Alla inlägg den 17 juni 2011

Av theotherside - 17 juni 2011 20:30

Ingen omedelbar hit i mina öron, men samtidigt den som är enklast och mer rakt på av de låtar som jag har hört av henne hittills. Funkar bra att ha på i bakgrunden i sommar;)




http://www.youtube.com/watch?v=QeWBS0JBNzQ










 

Av theotherside - 17 juni 2011 16:27

Jesus vad jag blev sugen på att se om klassiska filmer från 80-talet. De där härliga actionfilmerna som hade en speciell nerv i sig som inte riktigt går att återfinna i dagens actionrökare... Jag vet inte riktigt vad det var, men mycket handlade om att filmerna förr i tiden inte behövde ha så mycket till handling, bara det exploderade mycket och högljutt och hjälten var renare än en påse med mjöl. Det var tider det...

Tror det får bli en liten nostalgitripp ikväll... Dödligt vapen, Die Hard, Under belägring... Ja, sådana gamla godingar! 








 

Av theotherside - 17 juni 2011 16:16

Suck! Man känner ju verkligen hur folket i Hollywood har gnuggat geniknölarna när man nås av nyheten att Hot Wheels blir film;P







http://www.moviezine.se/artikel/7601-leksaksbil-blir-film











 

Av theotherside - 17 juni 2011 13:29

Det är lite tråkigt att väletablerade medieföretag och jorunalister så enkelt duperas och luras, eftersom tidningarnas främsta strävande är att alltid vara först med det senaste och då är det inte så viktigt att ägna ( slösa?) tid till att kontrollera sanningshalten i nyheter. Om man tar nyheten om cyklisten som blev bötfäld, så var det tydligen inte så svårt att luska ut huruvida den nyheten var sann eller inte journalisten ringde upp den aktuella polisstationen och de hade ingen information om detta!

Men för att tidningarna inte ska hamna på efterkälken gäller det att chansa lite, och kanske i efterhand ta reda på om nyheten verkligen stämmer. 

Och i det flöde av information som forsar fram varje dag är det kanske inte helt lätt att hinna kontrollera allt och följa upp det. 

Men som en kommenterade på Expressen: " Man får en känsla av att det är första april nästan varje dag". Så sant, och tyvärr är det mycket möjligt att man snart inte litar på tidningar överhuvudtaget. 




http://www.expressen.se/nyheter/1.2472161/mediebluffen-har-blivit-nya-busringningen#comments








 

Av theotherside - 17 juni 2011 12:32

Jag begriper inte varför SVT inte kan behålla OS-sändningsrättigheterna, och jag instämmer i kören som tycker att det är förjävligt att MTG köper rättigheterna. Med all den reklam det innebär och avbrott i sändningarna så förvandlas väl OS till något som liknar jippot Hockey-VM inom en snar framtid. Hockey-VM borde fungera som ett varnande exempel på hur sportsändningar blir när reklam-kanaler tar hand om det- det blir inte så mycket koncentration på själva sporten utan det viktigaste är att så många reklamannonser som möjligt hinner synas innan matchen är avslutad! Och så är det experkommentatorer utanför, vid sidan om, i taket ( Håk-Eye, herregud) och snart springer väl experterna ut på själva isen/fotbollsplan för att kunna intervjua spelarna direkt när de har gjort mål eller när något annat avgörande har inträffat...

Ursch! Kom igen nu, SVT. Behåll OS.





http://www.expressen.se/sport/1.2472006/det-blir-svart-for-oss-om-svt-inte-ar-med








 

Av theotherside - 17 juni 2011 01:27

Jag trodde aldrig jag skulle få anledning att säga att en film av Uwe Boll inte suger fullständigt, men det är faktiskt sant när det gäller Rampage. Men med det inte sagt att det inte finns saker som gjorde mig en smula irriterad i filmen, och som gjorde att jag inte riktigt kan säga att den är "bra" i den meningen att jag skulle rekommendera den till vänner och bekanta. Men för att vara Uwe Boll så var det förvånansvärt fritt från skit och smuts. 


Läs inte mer om du inte sett filmen!






Men jag köper inte huvudpersonens anledningar till att gå bananas mot oskyldiga! Okej, en del argument lanseras i inledningen- jorden är överbefolkad, vi lär oss från barnsben i skolan att det enda som räknas är en fet plånbok och att man ska göra skönhetsoperationer osv, men vad tusan- ska man gå och ladda k-pisten och ge sig ut på stan och bara döda alla man stöter på? Off course not. 

Och jag hoppas verkligen att ingen virrpanna ser den här filmen! Vissa filmer borde faktiskt inte finnas tillgängliga för vem som helst att se, speciellt inte en sådan här film! Man vet aldrig vilka tankar sådant här sätter igång hos vissa... 


En av de saker som störde mig mest med Rampage var att det i början av filmen visades "vad som komma skall" lite för ofta. Det kändes som att Uwe Boll med det ville säga- ge inte upp, fortsätt titta på filmen, jag vet att jag tjatar med det ena och det andra ( men jag vill ju bara ge en förklaring till det som händer sedan) men ge inte upp för fan, se här, kolla- det kommer pang-pang snart, så fortsätt titta, jag visar er lite av vad som kommer att hända... Irriterande, jag vill inte se vad huvudpersonen kommer att göra i förhand, jag vill se det när det väl händer. 


Och så en sak till- scenen i bingohallen? Var det menat som en paus i dödandet, eller vad? Jag förstod ingenting av det där. Nåja, Boll gör inte alltid begripliga saker;P


Men som jag sa i inledningen- det här är den film av Uwe Boll som faktiskt är ganska sevärd! 








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards