Alla inlägg den 13 juni 2011

Av theotherside - 13 juni 2011 22:52

Ja, vad ska man säga? Man kan inte anklaga dem för att rida på framgångarna för den första filmen;) Så det är i alla fall bra, men annars vet jag inte om det verkligen är nödvändigt med en uppföljare överhuvudtaget- men å andra sidan så är jag inte något stort fan av den första filmen heller. Men hur ska man toppa originalskådisar såsom Madonna  och Al Pacino?! Mer information lär följa...






http://www.expressen.se/noje/film/1.2468349/warren-beatty-gor-ny-dick-tracy-film









 

Av theotherside - 13 juni 2011 22:37

Facebook har nästan 700 miljoner användare över hela världen, och den sociala sidan fortsätter att skörda framgångar i princip hela tiden känns det som... Men vad tusan är det som gör Facebook så bra? Eller vad är det som gör det så stort? Jag begriper det inte. Jag har inte varit förtjust i Facebook, och jag är fortfarande inte särskilt förtjust i det och det var mer eller mindre en slump att jag alls gick med och jag funderar på att avsluta kontot men det som har hindrat mig hittills är om jag verkligen lyckas att hålla mig borta från att logga in under två veckor ( den tidsrymden tar det tydligen innan man blir helt och hållet raderad, men om man inte har något att göra och råkar logga in på sitt konto i ren slentrian så upphävs raderingen). Något kanske ändå gör att jag trots allt vill ha kvar kontot, bara för att liksom... Men den stora förtjusningen förstår jag inte! Nyhetens behag med Facebook borde vara överspelad för länge sedan, och jag tycker nästan att sidan borde börja tappa medlemmar istället för att öka ständigt... 





http://www.expressen.se/nyheter/1.2468322/facebook-pa-vag-ut-pa-borsen








 

Av theotherside - 13 juni 2011 19:03

Ja, som den serienörd jag delvis fortfarande är ( i alla fall så var jag väl ingen helhjärtad serienörd förrut heller, men klassiker som Stålmannen, Spider-Man, Fantomen och några till följde man åtminstone ) så när det dyker upp nyheter om de här figurerna så läser jag alltid artiklarna. Åtminstone för att låtsas hänga med lite i serietidningssvängen;P Men- det är ju ingen stor förändring Superman genomgår. Herregud, allt som händer är att de röda fula kalsongerna försvinner- och vips, som genom ett trollslag, så förändras Stålmannen ganska radikalt! Man har blivit så van vid att se honom i den dräkt han har haft på sig sedan han debuterade som seriefigur ( jag undrar huruvida den är tvättad eller inte). Men jag håller inte riktigt med om att Superman får en tuffare framtoning... Nja, helylle-kille som han trots allt är, Superman, så har jag svårt för att kunna se hur han ska kunna vara tuff. Det vore något om Superman började att bli lite tuffare och brutalare gentemot buset. Återstår däremot att se om de tar med förändringen i filmversionen som är på G. 


En sak till- svarta, spanska och homosexuella figurer ska dyka upp också! Inte en dag försent, tycker jag.





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13160856.ab










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards