Alla inlägg den 12 juni 2011

Av theotherside - 12 juni 2011 23:30

Jag börjar bli lite fundersam över om jag verkligen behöver snusa längre eller inte... Har visserligen gjort ett försök att sluta snusa för något år sedan, och det gick bra i ungefär två, tre månader men sedan tog snusbegäret över igen och sedan dess så har jag fortsatt snusa.

Jag saknar inte argument för att sluta egentligen, ty argumenten är bra:

* Man sparar massvis med pengar

* Snus är skadligt, och inte bra för hälsan

* Tandköttet blir förjävligt skadat, det ser förjävligt ut när man tittar på hur tandköttet ser ut i spegeln.

* Man får gula tänder.

* Sammantaget så blir tänder och tandkött skadat och det kommer att göra att man kommer att få springa till tandläkaren regelbundet, och att det kommer att bli rejält stora räkningar från tandläkaren också.



Men framför allt- det är inte speciellt gott med snus längre, det smakar ingenting längre heller och det är bara om man är utan snus i någon timme som man saknar det... 





 

Av theotherside - 12 juni 2011 14:05

Ursch, det låter inte något vidare lovande att det förmodligen kommer att bli väldigt gott om mygg i sommar:P Även andra insekter kan det bli stor mängd av den här sommaren, bland annat mördarsniglar och getingar. 

Förhoppningsvis så blir det ändå ingen "mygginvasion" då jag inte tycker att det har varit speciellt regnigt häromkring under våren, men vi får väl se... Myggmedel och sprey ska i alla fall inhandlas.





http://svt.se/2.22620/1.2451714/trolig_mygginvasion_i_sommar











 

Av theotherside - 12 juni 2011 01:15

Bara jag som tycker att Emma Green Tregaro är en av de snyggaste höjdhopperskor som vi har i det här landet?;P

Grattis Emma, och härligt att du fick slå värsta konkurrenten Blanka Vlasic också! Fortsätt på den här inslagna vägen!






http://svt.se/2.21059/1.2451565/emma_starkast_i_blasten









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards