Alla inlägg den 28 maj 2011

Av theotherside - 28 maj 2011 18:43

Jag var och läste ibland på Slitz hemsida, men upptäckte efterhand att det inte uppdaterades speciellt ofta och att samma texter och recensioner och bilder fanns i flera månader utan att något förändrades eller tillades.

Nu har de gjort om hemsidan- och det till det bättre. Slitz hemsida känns mycket modernare och snyggare och det är dessutom mycket enklare att navigera där numera. Bravo! 

Och bäst av allt- det finns lite nytt att läsa! Nu hoppas jag bara att de flitigt och någorlunda frekvent uppgraderar med nytt material.





 

Av theotherside - 28 maj 2011 18:03

Ja, jag tycker ändå att den här reklamen var lite smårolig och att den i alla fall sticker ut ur mängden en aning! Man stannar upp för en sekund och börjar fundera på vad som egentligen avses med "Boka som en man". Men visst- det anspelas ju på lite unkna ideal osv osv... Men lite rolig är den ändå. Men jag är väl en mansgris;P




http://www.metro.se/nyheter/sexistisk-eller-kul/EVHkez!7jPz1GppcSSJY/









 

Av theotherside - 28 maj 2011 15:50

Jag känner att jag har en hel del energi och är ganska rastlös i dag och så har man ingenting att använda energin på... Typiskt, eller hur? Det händer ingenting när man känner att man skulle orka med att göra saker, men när man är överhopad med saker som ska göras, då saknas energi och styrka för att orka göra sakerna! 

Men lite har man gjort i alla fall- vårstädat till exempel! Fönstret är nytvättat och fint, allt är dammtorkat ( och det behövdes verkligen, dammet yrde medan man for fram med trasan och det är tur att jag inte är allergisk mot damm för då hade jag förmodligen dött direkt ) och golven är skurade och skinande rena och alla byrålådor är tvättade. Återstår bara att få någon ordning på den dignande tvätthögen som ligger och väntar på min uppmärksamhet, men tvättmaskinen har fått någon åldersrelaterad sickness och vägrar att gå igång för tillfället. 


Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska kannalisera energin på, så man får väl kanske ge sig ut och springa x antal kilometer så kanske man blir lite trött åtmistone? 





 

Av theotherside - 28 maj 2011 00:39

Jag har väldigt stora problem att ta sådana här filmer på så stort allvar, oavsett hur välberättade och "trovärdiga" de än må vara. Alltsedan Excorsistens premiär har dessutom alla filmer som handlar om djävulsutdrivare antingen kopierat Excorsisten, eller bara gjort lite billig b-film av detsamma. The Rite rör sig väl lite mitt emellan tycker jag, men med ganska säker hand lyckas ändå den svenske regissören Mikael Håfström åtminstone hålla sig borta från de värsta fällorna. Jag ser alltid sådana här filmer med en stor skopa skeptism, och då The Rite är baserad på "verkliga händelser" så växer min skeptism ännu mer eftersom jag inte tror att mycket mer än grundberättelsen bygger på en verklig händelse ( en tvivlande präst som sedamera blir övertygad om att både Gud och djävulen måste existera ) men att många av händelserna som finns med i filmen aldrig har ägt rum. Det är som det brukar vara, med andra ord. 


Av någon anledning fick jag för mig att huvudpersonen som spelas av Colin O´Donoghue var Jacke Gyllenhaal... Jag vet inte riktigt hur jag fick det att gå ihop, men båda är ju unga och snygga och det är väl egentligen det som alla nya, unga skådespelare har. Jag tyckte Colin gjorde en helt okej insats, men han hade inte speciellt mycket att göra egentligen- se lite tvivlande, rädd ut från början, sedan lite mer självsäker även om han såg ut precis som i början av filmen såväl som han var i slutet. Men en inre utveckling genomgår karaktären definitivt. 

Rutger Hauer har inte heller så mycket att göra, och faktum är att han inte gör något bestående avtryck på mig ... Hauer har gjort betydligt mycket bättre filmer tidigare, så hans medverkan i den här filmen kommer nog inte att bli ihågkommen som hans bästa prestation direkt. 


Mest minnesvärd är faktiskt Anthony Hopkins. Men egentligen spelar han väl ungefär samma roll i varje film som han medverkar i, den där äldre, kultiverade herren- det känner man igen! Men jag tyckte det var väldigt underhållande i slutet, då det var närapå gränsen för överspel för gode Hopkins! 


Om den fakta som omnämns i början av filmen- att över en halv miljon om besatta människor kommer in till Vatikanen- så undrar jag lite över om alla de fallen är så exceptionella som de som förekommer i filmen? Varför får man aldrig höra talas om dem, eller måste man läsa mer eller mindre obskyra tidskrifter för att få höra talas om dessa? 


The Rite var lite bättre än vad jag trodde att den skulle vara, men jag är fortfarande inte övertygad varken om att Gud eller djävulen existerar. Men den här filmen har inte heller som mening att göra någon troende, den är enkel och hyfsad underhållning som fungerar för stunden men som inte kommer att efterlämna något större avtryck. Godkänd underhållning, men inte så mycket mer än så...







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards