Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Mycket Frankenstein-film att se fram emot!

Av theotherside - 24 maj 2011 18:59

Det kommer en riktig massiv våg med filmer som handlar om Frankenstein framöver. " 

Enligt Deadline är The Casebook of Victor Frankenstein fortfarande vid liv. Det är Sam Raimis bolag Ghost House som producerar filmen tillsammans med RT Features. Oklart om Timur Bekmambetov fortfarande är kvar som regissör.

Filmen är baserad på Peter Ackroyds bok The Casebook of Victor Frankenstein som fokuserar på Victor Frankensteins unga år då han börjar experimentera med lik influerad av Percy Bysshe Shelley, gift med originalromanens författare Mary Shelley, som också är med i historien.


Men fler Frankenstein-filmer är på väg. Universal jobbar med en remake av den klassiska filmen från 1931 med Guillermo del Toro vid rodret och Summit Entertainment håller på med This Dark Endeavor: The Apprenticeship of Victor Frankenstein baserad på en roman av Kenneth Oppel. Denna film kommer att produceras av Twilight Saga-producenten Karen Rosenfelt. Sen har Columbia Pictures och producenten Matt Tomach nyligen köpt Frankenstein, en modern version av storyn skriven av Craig Fernandez.


Som om inte detta vore nog så ska den forne Guns n’ Roses-gitarristen Slash med sitt bolag Slasher Films tillsammans med Scout Productions göra Wake the Dead, en Frankenstein-berättelse baserad på en serieroman av Steve Niles (30 Days of Night). "


Jag både gillar och ogillar att man planerar en remake av klassikern från 1931, även om jag måste erkänna att jag inte är något enormt stort fan av Frankenstein. Men enligt min mening kan ingen ersätta Boris Karloff i hans ikoniska roll som "monstret". Vilken skådespelare skulle rimligtvis kunna göra Karloff rättvisa av de som finns i dag? Kort och gott- inte en jävel skulle klara det! Men det kan kanske ändå vara värt att hålla ett öga på remaken, då Guillermo del Toro tydligen ska vara inblandad. 


Annars låter det bra att man satsar på andra vinklar av den välkända berättelsen, det är åtminstone ett tecken på att man inte bara tänker exploatera gamla välkända, klassiska filmer utan det kommer att bli något som är nytt åtminstone!  Serieromanen av Steve Niles tror jag kommer att falla mig i smaken direkt, men de andra filmatiseringarna som mest bygger på böcker låter också ganska lovande. Vi får helt enkelt hoppas på att det här kan bli bra? ;P






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards