Alla inlägg den 11 maj 2011

Av theotherside - 11 maj 2011 23:17

Jag har en ny favorit och äntligen något att ersätta gamla hederliga general portion med;D Grovsnus portion har mer smak och är inte heller lika benägen att börja "rinna" så snabbt som general portion! Jag hoppas bara att man kan hitta någonstans där ersättaren inte kommer att kosta mer än vad general portion kostar;P




 

Av theotherside - 11 maj 2011 22:41

Ojoj kvartsfinalen mellan Sverige och Tyskland började minst sagt svajigt och ibland såg det nästan ut som att det skulle bli olidligt spännande och ovisst in i det sista, men tack och lov så blev det tillslut 4-2 och då kändes det ändå lite stabilt och när så det sista målet hamnade i tysk målbur så kändes det klappat och klart! Det blir semifinal igen, för elfte året i rad, men oj vilket motstånd vi möter i matchen på fredag- Tjeckien! Det blir en nöt att knäcka, minst sagt!



http://hockey.expressen.se/trekronor/1.2432966/tre-kronor-till-semi-for-elfte-aret-i-rad







 

Av theotherside - 11 maj 2011 19:01

Varför är vi människor så olika och vad beror skillnaden på egentligen? Uppväxt eller arv eller handlar det om någonting helt annat? Varför blir en del människor oroliga och nervösa av sig medan andra verkar vandra genom livet med ett enda, stort leende på läpparna? Varför är en del nästan alltid så positiva medan andra får kämpa för att finna en enda liten solstråle att glädja sig åt? Varför ser en del det svarta och svåra i nästan allting medan andra kan ta det med en klackspark och inte ser det som något så allvarligt? 

Jag önskar att jag kunde vara en människa som kunde ta livet lite mer som en klackspark och att jag kunde sluta upp med att oroa mig för allt och ingenting hela tiden! Det är inte roligt att vara nervös och orolig hela tiden, alltid rädd för att göra något fel eller ställa till med något. Att vara blyg och ganska tillbakadragen...Jag skulle kunna sälja min själ till djävulen ( eller vem som helst som skulle vara intresserad av en byteshandel) för att få uppleva en vecka med att vara full av självförtroende och inte vara orolig och nervös hela tiden. Hur underbart skulle inte livet vara om man var sådan istället?






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards