Alla inlägg den 26 april 2011

Av theotherside - 26 april 2011 23:04

Jag tror inte Betsafes aktier ökar nämnvärt genom att ha med Victoria Silverstedt i sin senaste reklamfilm;P Och inte var den roligt heller, tyvärr... 




http://www.youtube.com/watch?v=JK5DqnQT3wk





 

Av theotherside - 26 april 2011 21:44

En av de filmer som jag har peppat inför att se, och hör och häpna men den här håller faktiskt måttet och är inte någon besvikelse, även om jag inte är hundra procentigt nöjd med den. Det som jag tycker var mindre bra med den här filmen var, tråkigt att säga, huvudpersonen Rutger Hauer. Hauer, som är alldeles underbar i det mesta han är med i och i synnerhet i Liftare, levererar inte riktigt i Hobo with a shotgun...Tyvärr, ska jag tillägga, för han verkade vara jävligt häftig i trailern. Men det är klart, i trailern har de klippt samman alla de häftigaste scenerna med honom- i filmen måste de häftiga scenerna fyllas ut med något, och vad väljer man att fylla ut med då? Jo, att luffaren blir förälskad ( eller åtminstone förtjust) i en prostituerad som naturligtvis har ett hjärta av renaste guld och som inte borde ägna sig åt horeri utan vara lärarinna istället. Blaha... Om jag vill se sådant dravel så hyr jag en romantisk komedi istället, gulligheter av det här slaget tycker jag inte hör hemma i en sådan här film. 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!




Jag gillar att regissören Jason Eisener har gjort filmen medvetet lik "gamla" filmer, och jag tror att det till och med blinkar till gamla tiders grindhouse-filmer också. Bilden är inte klockren, dialogerna är inte något att hurra för och den stenhårda atmosfären är allt underbart att se. Dessutom sparas det inte på blod och avslitna huvuden eller avkapade fingrar och det ena med det tredje, men jag hade gärna velat ha ännu mer av den varan. Tyvärr är det inte så märkvärdigt att se ett huvud slitas loss eller att en halvnaken tjej dansar medan en blodfontän sprutar över henne... Det märkvärdigaste här, var att två tjejer (naturligtvis barbröstade) stod och bankade på en kille som hänge upp och ned från taket i ett rep. Ganska klockren scen, och sådana hade jag gärna velat se mer av. Men, det är i och för sig inte ofta man får se the bad guy grilla upp en hel skolbuss fylld med skolungdomar. Synd bara att man inte får se det lite mer detaljerat;P

Annars skulle jag beskriva Hobo with a shotgun mer som en komedi än splatter. Skurkarna överspelar å det grövsta, särskilt huvudbossen- och det blir lite för mycket när de där två "robotarna", eller vad de nu var, dyker upp och bland annat slåss mot tre tentakler... Regissören har blandat en aning för mycket av allt möjligt i den här filmen, och det är lite svårt att veta om han har velat satsa på skräck eller komedi eller bara släppt lös alla galna idéer han haft i huvudet sedan han var tonåring och satt hemma i pojkrummet och fantiserade. Jag gissar på det sistnämnda alternativet. Det är ingen lyckad blandning, men vafan- jag gillar det ändå. Lite mer sådant här galet skulle göra underverk för de flesta filmer som tar sig själva på ett lite för stort allvar. Mer sådant här till folket, säger jag.


Men åter till Rutger Hauer... Jag tycker om att han spelar en luffare som har en dröm ( det där med gräsklippare klarnar efterhand, men jag tyckte mest det var jävligt komiskt) och hans frustrerande ilska när han upptäcker hur staden han kommer till sköts är underbart att se. Och horan med hjärta av guld- tja jag förlåter henne för det för hon har filmen igenom på sig stay-ups som är väl synliga! Ett litet plus i kanten.


Tycker man om Manchete och Planet terror tror jag att man uppskattar Hobo with a shotgun. Tycker man inte om sådana här filmer har man nog ingenting att hämta i den här. Jag tycker den var underhållande för stunden, men hade förväntat mig en aning mer. Men jag kommer garanterat att se om den här filmen, flera varv, och förmodligen går den varm under sommarmånaderna för sådana här filmer där man inte behöver ha hjärnan påkopplad är härligt att titta på när det är varmt och soligt utomhus!








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards