Alla inlägg den 18 april 2011

Av theotherside - 18 april 2011 23:20

Jaha, hade man inte gjort bort sig i dag så hade man haft något att göra imorgon;P Men nu får man vänta en vecka drygt innan man kan börja om på praktiken, och det sticker i ögonen!


Jag får roa mig med att se en gammal film, Fair game;) Cindy Crawford när hon var som störst, inte så dumt faktiskt! Och en hygglig thriller från början av 90-talet!





 

Av theotherside - 18 april 2011 21:34

Varför får Lindsay Lohan hela tiden nya roller egentligen? Lohans stjärna har väl kantats tillräckligt med problem som det är vid det här laget. Men å andra sidan- alla förtjänar en andra chans förstås, men jag tror inte att Lohans "räddning" är att vara med i Superman- ett svindyrt projekt, efterlängtat av många och dessutom har hon en ganska så viktig roll- som den "nya" Lana Lang. Alla som har följt Smallville vet ju vilken avgörande betydelse hon har för Clark Kent- återstår att se om hon får samma betydelse för den nye Stålmannen, men det hoppas jag inte... Jag hoppas att Lohans Lana Lang får hyfsat litet utrymme. 





http://www.moviezine.se/artikel/7199-lohan-spelar-lana-lang-i-superman






 Kristin Kreuk gjorde långt ifrån ett bra porträtt av Lana Lang, men Lohan tror jag inte kommer att göra det särskilt mycket bättre. 






http://www.moviezine.se/artikel/7199-lohan-spelar-lana-lang-i-superman  

Av theotherside - 18 april 2011 18:49

Det är spännande med en "dokumentation" om Vasa-skeppet och livet i den tidens Stockholm, men jag skulle gärna se en långfilm som visar både byggandet av skeppet och vad som sedan utspelade sig. Lite fler filmer som handlar om historiska saker i Sverige efterlyses, det behövs många fler sådana tycker jag! En film om Gustav Vasa och andra svenska kungar, speciellt under den tiden som Sverige faktiskt var en stormakt, skulle vara väldigt intressant att se. Men det faller väl förstås på budgeten, risken finns ju att alla sådana här filmatiseringar skulle riskera att bli en ny Tre solar, om ni förstår vad jag menar;P





http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/vasa-film-vacker-liv-i-svunnet-stockholm






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards