Alla inlägg den 17 april 2011

Av theotherside - 17 april 2011 23:36

Har velat se den här filmen ett tag men av olika anledningar har det inte blivit av tidigare, så jag passade på nu när den visades på TV4. In Bruges är verkligen ingen film som jag vanligtvis ser, men jag måste samtidigt erkänna att jag fann filmen ganska underhållande samtidigt som den var lite för omständlig och konstig för att passa min smak. Och jag hade gärna sett lite mer action istället för att de två huvudkaraktärerna hade gått omkring i staden och tittat på olika sevärdigheter och snackat...


Jag gillade Colin Farrells karaktär- så skör, så bräcklig efter det som hade hänt tidigare. Jag förstod aldrig riktigt varför han var tvungen att likvideras, samtidigt som jag kan föresälla mig att ett mord på ett barn inte ser bra ut i en hitmans cv... 


Jag tyckte också om dvärgen som spelas av Jordan Prentice. Han dyker upp lite då och då i handlingen, men jag förstår inte riktigt vad han har för funktion egentligen. Jag antar att han ska föreställa någon slags symbolik till det dödade barnet, då Farrells karaktär är närmast besatt av Prentice, i hans "litenhet", eller som han hela tiden säger "lilleputtar". Kanske ingen klockren liknelse men jag vet inte annars vad jag ska "göra" med dvärgen, var jag ska placera den här karaktären, annat än som en symbolik ( vilket kanske bekräftas lite med det som händer i slutet?). 


Jag gillar också den underliggande svarta humorn i filmen, speciellt Farrells konfrontation med den överviktiga amerikanska familjen som skulle upp i utkikstornet ( och fadern drabbades tydligen av en hjärtattack haha), samt konduktören/vakten som frågar Farrell om han " Slådde kanadensaren". Lite sådan humor gör underverk i en i övrigt småsorglig och vemodig film. Jag kommer förmodligen inte att se om In Bruges på ett tag, men jag är samtidigt glad över att jag gav filmen en chans. Den var inte direkt dålig, men den passade inte riktigt för mig. 





 

Av theotherside - 17 april 2011 16:14

Jag undrar mest över vem Charlie Sheens sexdocka är anpassad för- kvinnor eller män? Om det är meningen att kvinnor ska använda sig av den så är jag lite imponerad och förundrad faktiskt, för jag trodde inte att kvinnor hade någon större lust att ha sex med en docka... Lite otroligt att Crackhead Charlie sålde slut på kort tid och att den tydligen har kunnat bli en succé. Världen är allt bra lite galen, lite för ofta numera;P 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article12880029.ab






 

Av theotherside - 17 april 2011 01:59

Nja, jag ger Aftonbladets nysatsning någon chans till- man ska inte döma något utefter premiären tycker jag, för då är det alltid lite stapligt och halvdåligt gjort för det mesta. MEN- ingen av de tre deltagarna verkar särskilt engagerade, det verkar mest som att de sitter i Aftonbladets fikarum och småpratar lite lojt bara... Inget gott tecken således... Och dessutom- ingenting nytt framkommer direkt... Att Persbrandt har en roll i The Hobbit vet väl de allra flesta redan om, och de läskigaste scenerna från olika skräckfilmer... nja, jag håller inte med om att de är särskilt läskiga direkt.

Som sagt, jag ger det här programmet en chans till men det känns lite som Filmkrönikan light, ingenting annorlunda och bara tre deltagare som sitter och småsnackar lite om några filmer... Jag gäspade mig igenom premiärprogrammet faktiskt.




http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/film/article12877558.ab





 

Av theotherside - 17 april 2011 01:24

Jag måste säga att jag inte hade några större förväntningar när jag började se Prowl, men jag blev lite överraskad trots allt- det visade sig vara en rätt så okej film trots ganska dåligt skådespeleri och inte så dyrbara effekter. Jag irriterade mig ganska mycket på huvudpersonen Amber- en typsik näpen, söt amerikansk tjej ( och naturligtvis var hon dessutom blondin, fattar bara annat). 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Prowl är långt ifrån något mästerverk och den är tämligen ordinär och använder sig av billiga "hoppa-till-scener" som tyvärr inte fungerar på en sådan skräckfilmsveteran som undertecknad är ( det låter ganska högfärdigt men jag tror jag ändå kan säga att jag är något av en veteran i skräckfilmssammanhang vid det här laget). Ingen av karaktärerna engagerar mig, så för min del kvittar det fullständigt vilka som dör. Egentligen har Prowl ingenting som sticker ut, och ingenting som överraskar men vill man se en film som följer de flesta mallarna så ska man ta sig en titt på den här. Prowl vaknar egentligen till liv halvvägs in i filmen, då karaktärerna har kommit till slakthuset. Gore-scenerna tycker inte jag var särskilt märkvärdiga- några blodiga, trasiga kroppar och avslitet huvud är allt som serveras här, så det är ingenting som får det att vända sig i magen på mig direkt. 


Den lilla twisten angående Amber hade jag väntat mig nästan redan från början. Jag visste inte precis vad det handlade om, men jag anade att något var speciellt med Amber, och när förklaringen kom så blev det ingen chockerande överraskning om man säger så;P Det känns däremot som att filmen gärna hade kunnat få fortsätta i minst tio minuter efter det att den hade slutat, för jag hade gärna velat ha lite mer förklarat angående varelserna ( eller vampyrerna, för det måste de ha varit även om det aldrig uttalas högt i filmen) och varför de ägnar sig åt den här "träningen". 


Prowl är i alla fall en helt okej film, den duger för stunden men den kommer inte att lämna några större avtryck och kommer förmodligen att vara bortglömd av mig tämligen snart. 







 

Av theotherside - 17 april 2011 00:54

Herregud, har Aftonbladet något emot Kirsten Dunst eller vill de bara skapa så mycket intresse som möjligt för Triers nya film som snart har premiär i Sverige? För bara ett tag sedan var det skriverier i Aftonbladet om huruvida Dunst har förstorat brösten eller inte, och nu hackar de på henne igen för att hon har en utmanande roll som innebär att hon visar naken hud? Då kan ju någon journalist från tidnignen sitta i biomörkret och granska Dunst bröst ingående och jämföra det han/hon ser med tidigare bilder så kanske de kan räkna ut huruvida Dunst har gjort någon operation eller inte...

Hur som helst, det är löjligt att nakenscener än i dag behöver skrivas om i en tidning. Har vi inte kommit någonvart alls? Men mest av allt tror jag att det handlar om att göra filmen så känd och omtalad som möjligt så en ska gå bra under premiären!





http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article12893609.ab






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards