Alla inlägg den 2 april 2011

Av theotherside - 2 april 2011 16:55

Först och främst är det ju lite tragiskt att något sådant här faktiskt hamnar i Aftonbladet, men å andra sidan är ju inte Aftonbladet någon nyhetssida att ta på blodigt allvar. Och sedan är det roligt att se vilka kommentarer som nästan alltid kommer så fort det handlar om sex eller porr. Alltid lika rolig läsning.

Och slutligen- härligt att Cameron Diaz "kommer ut" med att hon tycker om porr. Inga divalater här inte, och dessutom borde det faktiskt vara fler tjejer/kvinnor som "erkänner" det;P Samtidigt som samhället inte ser det som något bra att kvinnor ska erkänna att de har en sexlust ( men det här har väl ändå ändrat sig numera hoppas jag?) och att det är mer fult att en tjej tittar på porr och till och med tycker om det? Det bord inte vara något som är tabu anno 2011 och orsaka rubriker i en av Sveriges (tragiskt nog) största nyhetstidning...






http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article12814265.ab






 

Av theotherside - 2 april 2011 16:34

Men herregud... Hur länge till ska sex sälja? Hur länge till orkar så många bli upprörda för att reklamskaparna gör sådant som är meningen att orsaka rubriker och därigenom blir de ju definitivt inte bortglömda och om man ser reklamfilmen på TV så kommer man förmodligen inte att zappa bort? Och vem är det som tjänar på alltsammans- jo, reklambolagen och produkterna som ska säljas. Suck! Har vi inte så mycket annat som vi kan bli upprörda över istället?





http://www.metro.se/nyheter/bildspel-har-ar-sexkampanjerna-som-skapat-rubriker/EVHkcB!avS7WXtVQYqjc/






 

Av theotherside - 2 april 2011 01:19

Den här filmen börjar mycket bra och stämningen som etableras redan i anslaget håller i sig i stort sett hela tiden. Man vet aldrig riktigt vad det är som händer, och man blir medryckt i huvudpersonernas kamp för att hålla sig undan mörkret och man frågar sig själv hela tiden vad det är som händer egentligen och vad det är som pågår. Sedan, att filmen har ganska platta och tråkiga karaktärer, kan man svälja- persongalleriet är till och med komplett med en kvinna som är religiös... Hur ofta har vi inte sett det tidigare?;P




Läs inte mer om du inte har sett filmen!



Tyvärr fanns det två saker som förstörde filmen för min del. Pojken, James, var det mest uppenbara irritationsobjektet för min del- speciellt hans besatthet vid att hans mamma skulle vara en av dem ( hundratals? tusentals?) människor som inte har försvunnit spårlöst. Visserligen hoppas man ju förmodligen att som ung att ens mamma har klarat sig- men samtidigt måste man väl ändå kunna koppla ihop att ett plus ett faktiskt blir två? Nej, det klarar inte unga James. Han tror det så intensivt att han strular till det rejält tillslut, trots att han har bevittnat vad "skuggorna" kan göra... Suck. Det var bara irriterande och jag trodde ändå mer om James. 

För det andra tyckte jag inte om slutet. Kanske missade jag en och annan ledtråd medan jag med spänt intresse följde vad som hände, och Vanishing on 7th street är en film jag kommer att se om igen för att se vilka ledtrådar som jag gick miste om vid den första titten. Men jag tycker inte om "öppna slut" där man själv kan fundera över vad det är som egentligen har hänt. Eller så finns det ingen förklaring mer än den om vad som hände med den engelska kolonin som försvann spårlöst...?

För det tredje... Jag blir aldrig riktigt klar över rollfiguren som Hayden Christensen spelar... Ena sekunden verkar han inte bry sig om de andra och i nästa sekund offrar han allt för att rädda dem. Och vad var allt prat om solenergi och att karaktärerna var "utvalda"? Kort och gott, jag hade gärna velat veta lite mer om den här rollfiguren för att jag skulle bry mig om honom. Som det var i filmen så verkade han mest vara mystisk och underlig utan att man fick någon förklaring till varför han var på det sättet... 


Men som jag skrev från början... Vanishing on 7th street är en spännande och underhållande film, trots allt. Och den underhåller verkligen för stunden och de som har lite svagare nerver än vad jag har utrustats med kommer säkert att säga att den är lite läskig emellanåt också;) 








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards