Alla inlägg den 18 februari 2011

Av theotherside - 18 februari 2011 16:03

Det har varit ganska dålig kvalité på general portionsnus i två, tre veckor. Snuskuddarna är torra och vad det verkar så innehåller de inte så mycket nikotin? Jag är ingen expert direkt, men när det är bra kvalité så ska kuddarna vara liksom "blöta" och det är enkelt att föra in kudden under överläppen. När snuset är som det är just nu, ganska så torrt, så gör det väldigt ont att föra in kudden. 

Jag hoppas att det snart kommer ut bättre snus istället för den här torra skiten som verkar vara det enda som finns tillgängligt för tillfället. Eller så byter man till något annat istället. 








  

Av theotherside - 18 februari 2011 14:28

Trassel (Tangled) erbjuder inget som helt nytt ( ja, om man nu inte räknar in 3D som något nytt, men det kan man ju snarare säga är standard numera). Trassel är en ursöt, alldeles för gullig för min smak och det farliga och hemska känns aldrig på riktigt. Om man inte är sju, åtta år så kan man förmdoligen ganska enkelt räkna ut hur filmen ska sluta, och det är en tämligen enkel och okonstlad historia. Inte ens det som brukar vara Disneys adelsmärke, skurken, är något att jubla över i den här filmen. Gothel kan faktiskt vara en av de tråkigaste Disneyskurkarna någonsin. 


Det som ändå var bra med Trassel var hästen, Maximus! Maximus hade allt det som de andra karaktärerna saknade helt och hållet- personlighet, kaxighet och han blev dessutom rolig utan att egentligen bete sig på något komiskt sätt. Underbart!

Tyvärr tycker jag inte heller att kameleonten Pascal hade så många roliga nummer... Vad är det med Disney egentligen? Något bättre än det här brukar de ju kunna åstadkomma, i nio fall av tio.


Det sjungs också alldeles för mycket i Trassel, en trend som verkar hålla i sig i Disneys senaste filmer. Jag vill minnas att det var mycket sång i Prinsessan och grodan också, och i Trassel så sjunger de närhelst de inte har så mycket att säga eller föra handlingen vidare. Den bästa sången var emellerid "Jag har en dröm" och alla skurkar på krogen visar sig egentligen drömma om ett helt annat liv än att fortsätta vara just skurkar. 

Duetten mellan Rapunzel och Flynn på båten medan de tittar på ljusen som seglar upp mot himelen hade stildrag från Aladdin och Jasmines sång medan de flyger på mattan, men den nya sången sätter sig inte riktigt på samma sätt, tyvärr. 


Det känns som att Trassel riktar in sig enbart på en yngre publik, så jag som äldre har inte så väldigt mycket att hämta av filmen. Ganska snygga animationer och en rolig häst, det är vad jag tar med mig efter att ha sett filmen, men jag kommer förmodligen att ganska snabbt ha glömt bort den. 





  

Av theotherside - 18 februari 2011 12:38

Jag blev inte speciellt intresserad av den här filmen när jag såg trailern som släpptes för Super Bowl, och inte heller den här förlängda trailern ger mig anledning att tro att jag kommer att tycka om Thor. Jag tror det här har stor potential att bli 2011 års stora flopp- återstår att se senare!




http://www.youtube.com/watch?v=e07hmZ2NEjY








  

Av theotherside - 18 februari 2011 12:01

Nja, jag vet inte... Jag tycker inte att Britney Spears senaste låt, Hold it against me, är någon höjdare, men videon till låten är okej faktiskt- kanske för att Jonas Åkerlund vet vad han gör? Men Britney var mycket bättre när hon slog igenom och låtarna är inte något som sätter sig på hjärnan längre, eller så är det bara jag som inte alls bryr mig längre?;P





http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musikvideor/article8588969.ab






  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards