Alla inlägg under januari 2011

Av theotherside - 16 januari 2011 00:34

Jag tycker jag har hamnat i en cirkel av tankegångar som inte kan vara speciellt bra eller hälsosam... Jag tänker nästan aldrig " vad har jag gjort, varför gjorde jag sådär" utan tänker istället " varför gjorde hon/han så, de borde ju göra si eller så". Det är aldrig mitt fel, aldrig jag som har gjort något... Det är alltid någon annans fel, något tillfälle som har gjort att det inte blev som det blev eller andra saker vid sidan om osv osv. Det pågår samma saker hela tiden, negativa tankar samt en närmast sjuklig fixering vid att det är "alla andras fel". Och ständigt negativa tankar och så blir jag sur över småsaker som jag för bara några år sedan aldrig skulle ha brytt mig om. 

Jag undrar ofta vad jag har för talang egentligen. Jag har inte lyckats hitta vad jag verkligen är bra på, eller för den delen, något som jag är riktigt dålig på. Men jag tror att en dold talang, som först nu börjar komma ut ur mörkret och ut i ljuset, är att alltid lyckas stöta människor ifrån mig. De som tyckte om mig tidigare, för några år sedan till exempel, pratar jag inte med längre. Väldigt många kompisar från förr har jag tappat kontakten med helt och hållet. Det beror på dem, det är ju deras fel helt och hållet. Nej, det är ju inte det. Det var jag som plötsligt slutade höra av mig, det var jag som aldrig gjorde något. Det är inte mina vänner som lämnade mig, det är jag som har lämnat dem. Och det fortsätter jag att göra, verkar det som. Jag är väldigt bra på att göra dem som tycker om mig antingen sura eller arga eller börja hata mig! Det är en av de talanger jag verkar ha fått från modersmjölken. 

Jag är också väldigt bra på att ställa till det för mig. Jag vet inte hur jag lyckas, men det är alltid något som jag gör och sedan slutar det med att något går fel.

Mitt liv hittills har inte varit någon dans på rosor, men det kunde samtidigt ha varit betydligt värre, förstås. 

Frågan jag måste ställa mig själv är solklar- orkar jag vända på skeppet? Orkar jag börja göra annorlunda? Är jag överhuvudtaget redo för en stor, avgörande vänding/förbättring? För den måste komma nu, banne mig. Snart kommer det att vara försent. 





  

Av theotherside - 15 januari 2011 17:05

Det kan ibland vara värt att kasta ett öga på Vecko-revyn och ta sig en titt på vad som skrivs och vad som läses. Intressant orgasm-guide, kanske man kan hitta sig några tips och trix?! Jag gillade nästan deras "svårighetsgrad" bäst, för något motsvarande finns väl knappast för en kille?;P








http://www.veckorevyn.com/sex-och-karlek/artiklar/2010/stor-orgasmguide/index.xml


  

Av theotherside - 15 januari 2011 15:49

Mums, önskar man kunde ha samma vältränade kropp som killen på omslaget har. Men det är nog bara önsketänkande om man nu inte tar tag i träning och att äta rätt ordentligt, men det har jag ingen lust med att göra- i alla fall inte just nu! Men nog blir man lite sugen på att träna och komma i form inför sommaren, men man är väl kanske lite ute i sista stund? Nej,det gäller bara att börja helt enkelt och att sluta vara bekväm av sig. Å andra sidan så vill jag nog heller inte börja riktigt, fast jag vet att jag borde. 

Nåja, jag skulle lätt kunna tänka mig att ha både tjejen och killen som mina personliga tränare, de verkar i alla fall veta vad som krävs;P Grr...






  

Av theotherside - 15 januari 2011 14:06

Det är lördag, drygt trettio minusgrader utomhus och det finns inte särskilt mycket att göra. Det enda man kan göra är väl att sitta tillbakalutad i tv-soffan och njuta av skidsport som visas på SVT. Men det är ganska få svenska framgångar dessvärre...


Måste få lite styrfart på den här lördagen;P







  

Av theotherside - 15 januari 2011 12:30

Hujeda mig.... Näsan minus trettio grader i dag. Alldeles för kallt!

Av theotherside - 15 januari 2011 02:20

Någon mer än jag som brukar läsa Johanna Halle och hennes blogg på Slitz? Inte bara verkar hon vara en skärpt donna med bra åsikter och bra svar, hon är ju dessutom otroligt vacker och sexig! Eller hur?!














  

Av theotherside - 15 januari 2011 02:17

Grattis Wikipedia! Jag vet att man inte skulle använda sig av artiklar från Wiki medan man gick i skolan, men det gjorde man ändå- för att skaffa sig förkunskaper och för att se vad ett ämne, eller vad det nu kunde vara, egentligen handlade om.

Hur vanligt är det att du använder Wikipedia i skolarbetet?! Får man länka från den sidan numera i uppsatser och dylikt?!











http://svt.se/2.27170/1.2295937/tio_ar_av_volontarredigerande

Gah

Av theotherside - 15 januari 2011 01:49

Det gick inget vidare första kvällen på krogen det här året. Men får hoppas det blir bättre ju närmare sommaren vi kommer!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards