Alla inlägg under januari 2011

Av theotherside - 17 januari 2011 22:55

September, Mikrofonkåt spelas just nu på Rix FM!En av de låtar som avrundade 2010 och som håller fortfarande men lite trött börjar man bli på den nu! Men den funkar perfekt att spelas på fest.


Jag ska nog sova snart så man orkar upp tidigt imorgon! Jag hoppas att mötet ska gå finemang, och jag hoppas också att klockan går ganska snabbt. Kanske ska titta på nya jeans också, om jag orkar...

Av theotherside - 17 januari 2011 18:12

Uppladdning inför Idrottsgalan nu! Hur kommer nya programledaren Robin Paulsson klara direktsändingen? Jag tror det kommer att gå alldeles utmärkt för honom. Sedan får man väl se hur det går för priserna och vad som mer händer. Pepp! 

Av theotherside - 17 januari 2011 15:40

Jag gillar E-type och brukar vanligtvis tycka om de allra flesta av hans låtar. Men, tyvärr, hans nya singel Back 2 life, är inte särskilt bra. Låten är ganska tråkig och den lyfter liksom aldrig och det är trist att det inte heller finns med någon kvinna som sjunger refrängen eller liknande. Jag hoppas att de andra låtarna visar sig vara lite bättre, men det verkar som att E-type vill låta annorlunda jämfört med tidigare, och det tycker jag är lite illavarslande. 






http://www.expressen.se/noje/musik/1.2292284/e-type-tackar-sina-fans


Av theotherside - 17 januari 2011 14:18

Ursch vad snabbt den här måndagen går... I och för sig hade man kunnat vakna betydligt tidigare imorse än halvtolv, och då hade man förlängt dagen något, men jag behövde sova lite extra eftersom jag var så trött hela söndagen.

Jag antar också att måndagen går snabbt eftersom man inte ser fram emot den här veckan. Men det ska nog gå bra, ändå, hoppas jag. 

Jag hoppas bara att det inte blir så jävla kallt. I dag är det relativt "lugnt" på temperaturfronten- bara minus 7,7 minusgrader för tillfället och det är ju inte så farligt. Det enda man kunde ha önskat sig är att solen kunde visa upp sig lite, men istället så är det ett ganska kompakt molntäcke just nu. 

Av theotherside - 17 januari 2011 13:53

Det verkar som att det går riktigt, riktigt bra för Solsidans andra säsong- premiäravsnittet sågs av 2,5 miljoner tittare och det innebär tydligen att det är den högsta siffran för en svensk komediserie under 2000-talet.

Jag har inte riktigt fallit för serien. Jag såg några avsnitt av första säsongen och tyckte inte att det var något vidare bra. Det mesta kändes välbekant från många andra komediserier ( som det faktum att männen alltid ska vara de duma och nervösa medan kvinnorna skäller ut sina män och alltid är de seriösa ). Den karaktär som ändå får ses som min favorit är den snåla grannen som spelas av perfektion av Henrik Dorsin. Men det enda som var riktigt roligt i den första säsongen var det avsnitt då Felix karaktär träffar en gammal klasskompis när han är och handlar och han har ingen aning om vem hon är, fast han låtsas som att han kommer ihåg henne fortfarande. Sådana situationer har jag själv varit med om- någon har plötsligt sagt hej och jag fick kämpa med mitt dåliga minne för att försöka komma på vem människan var. Jag misslyckades! Jag vet inte varför jag har så svårt med att komma ihåg namn och ansikten. 

Nåväl, kanske man borde ta sig en titt på den andra säsongen också, för det är uppenbart att det finns något i Solsidan som många uppskattar. Eller så är det som Fredrik Virtanen skriver i sin krönika på Aftonbladet: "Vi håller alla på att bli moderater". 


Av theotherside - 17 januari 2011 13:28

Herregud, kan de inte låta Monroe vara?! Jag förstår inte vad det skulle vara för poäng med att väcka stjärnan till liv igen på bioduken med hjälp av avancerad teknik... Det kostar bara pengar, är helt och hållet onödigt och planerna borde läggas ned direkt. Jag har ett tips till dem som vill se Marilyn Monroe- se hennes filmer istället. Jag rekommenderar I hetaste laget, det är min favoritfilm med Monroe. En riktigt härlig liten filmpärla! 




http://www.nyhetskanalen.se/1.1978002/2011/01/14/marilyn_monroe_kan_aterfodas_pa_film






  

Av theotherside - 17 januari 2011 12:33

Varför måste vi efterapa USA och ta efter i precis allt som de sysslar med? Att låta barnen hålla på och lära sig dansa med hjälp av en strippstång känns ju inte sådär jättebra, även fast det naturligtvis inte är av sexuell natur. Men ändå... Barnen kan istället träna vanlig dans, eller något av allt det andra som Sverige har att erbjuda. Den här grejen kan lika gärna stanna kvar i USA, för det är där den här skiten hör hemma. 







http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8421186.ab




Av theotherside - 16 januari 2011 23:26

Vågar man sig på en gissning om att The social network kommer att vinna en del priser och utmärkelser på Golden Hlobe Award inatt? Ja, klart man vågar gissa det. Jag kommer nog inte orka vara uppe och följa händelseutvecklingen, men just den här känns inte precis lika het som den kommande Oscarsgalan, som man alltid försöker att följa i real time. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards