Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Möte

Av theotherside - 31 januari 2011 15:49

Nytt möte på Lernia imorgon och redan på förhand så vågar jag gissa på att mötet inte kommer att ge speciellt mycket. Handledaren kommer att stå och prata om något, ofta ganska ovidkommande saker eller saker som man redan har hört en eller två gånger tidigare, och vi deltagare kommer sitta och lyssna, nicka lite instämmande eller kanske komma med något litet inlägg och sedan fortsätta lyssna på vad nu handledaren har att komma med. Är det här verkligen det bästa Arbetsförmedlingen har att komma med för att hjälpa ungdomar ut ur arbetslösheten? Det torde inte vara särskilt underligt att det inte är speciellt många som lovordar Ams och mest av allt ser dem som inget annat än en "övervaknings- och kontrollmyndighet". För att övervaka oss, det är de allt väldigt bra på. Men att komma med något mer än nya kurser och dylikt verkar vara desto svårare.

Men man får inte förlora hoppet. Det är bara att gå på det där mötet imorgon och förhoppningsvis kommer det kanske att kännas givande.



Jag hoppas också på att min mobiltelefon ska vara igång igen imorgon. Det var jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara att vara utan mobil hela helgen, även fast jag ju innerst inne vet att det ändå inte hade varit så mycket liv i den och att jag förmodligen bara skulle få något sms då och då. Men när man är så invand vid att kolla mobilen för att se om något sms har ramlat in, eller skicka sms till sig själv för att "anteckna" saker och ting, ja då är saknaden efter mobiltelefonen ganska stor, faktiskt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards