Alla inlägg den 24 januari 2011

Av theotherside - 24 januari 2011 22:24

Nej, det är onödigt att vara orolig och nervös egentligen! Vad tjänar man på det... Det enda man gör är att man målar fan på väggen, och oftast går det bättre än vad man trodde att det skulle göra. Så 2011 ska jag försöka tänka mer positivt. 

Av theotherside - 24 januari 2011 16:46

Uppladdning inför Guldbaggegalan! Vilka filmer tror ni kommer att vinna? Jag har inte set en enda av de nominerade filmerna faktiskt, och jag kommer förmodligen inte heller att se dem under en överskådlig framtid heller då jag inte tycker om svenska filmer överlag. Men själva galan tycker jag om, eftersom den innehåller så mycket humor och annat smått och gott. Och det är en bra uppladdning inför Oscarsgalan!

Men Petra Mede är helt fel val som programledare...

Av theotherside - 24 januari 2011 15:03

Vad gör man egentligen för att försöka låta bli att tänka på dåliga saker? En metod jag använder mig mycket av är att göra saker, så att man distraheras och därmed "glömmer" bort det dåliga.

Men jag har hamnat i en såpbubbla som mestadels består av negativa tankar. Jag är en orolig själ, ser problem och hinder hela tiden och oroar mig hela tiden. Jag tror att de tankarna egentligen kommer från att jag enbart utgår ifrån att tillfredsställa någon annan, inte mig själv. Men oroligheten och nervositeten och de negativa tankarna bottnar mest från det faktum att jag inte har en jävla aning om vad jag ska göra med mitt liv, egentligen. Om någon frågar mig, har jag ett svar- något som jag kastar ur mig bara för att ha något att säga. Men vad jag verkligen vill göra med livet har jag ingen aning om! Och det oroar mig. Att jag inte har något jag drömmer om, något jag verkligen vill sysselsätta mig med.


Men just nu handlar min oro mest om besöket på Piteå havsbad imorgon. Det ska hålla igång från 18.00-20.00 Det vore väl inga problem, i normala fall. Men nu är det ju så att jag inte bor i stan, utan flera mil därifrån. Hur ska jag ordna med skjuts? Jag har nämligen inget körkort. Ska jag åka in tidigt på morgonen när mina föräldrar far till jobbet, och ska jag då vara i stan i flera timmar för att slutligen åka med bussen till havsbadet? Hur tar jag mig därifrån sen? 

Ja, massvis med frågor och jag har inget svar... Nåja, det löser sig väl förhoppningsvis.

Frågan kvarstår dock- vill jag fara till havsbadet egentligen? Nej, det är mest för att jag vill stå på god fot med någon annan. Jag skulle nöja mig med att skicka in en intresseanmälan helt enkelt. 

Av theotherside - 24 januari 2011 12:39

Haha den här soppan blir bara mer och mer bisarr... Vad för sorts försvar som Rocco Siffredi kommer med egentligen kan man väl ifrågasätta, men han tänker i alla fall inte på att Berlusconi inte är en porrstjärna eller jobbar med något "litet" byråkratjobb- han har hand om ett helt land och är dess ledare. Då borde man kanske sköta sig lite bättre kanske?! Berlusconi borde ha blivit avsatt för länge sedan.




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8455487.ab





  

Av theotherside - 24 januari 2011 11:54

Att se vilka filmer och skådespelare som får Razzie-priset är nästan mer intressant än att se vilka som vinner Oscarsstatyetter;P Och de nominerade är... Andra filmen i Twilight-serien, Sex and the city 2, Killers, Bounty hunter mfl. 


Jag förstår verkligen att Killers är nominerad, för den är riktigt, riktigt dålig. Bounty hunter däremot hade några få ljusa stunder men i det långa loppet så har definitivt Gerarld Butler ( varför klarar han sig undan från en nominering?) gjort bättre filmer. 


Nåja vi får se hur det går!




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article8456612.ab





  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards